accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

חמאס נגד ההצנחות: "כמו לכלבים" - ובשטח, העזתים זועמים

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

ט אב ה'תשפה (03.08.25)

20

6

like

1

dislike

ארגון הטרור מתנגד להצנחת הסיוע - שאינה מאפשרת לו לשלוט בסחורה כמו המשאיות שממשיכות להיכנס • מנגד, העזתים כועסים על ההנהגה השחצנית שלהם למרות שיש לה עדיין כוח • ובעוד שיש 3 דרכים בהן נכנס אוכל לרצועה - חטופינו נשארים רעבים


עוד ועוד מדינות מצטרפות להצנחות של סיוע מהאוויר לתושבי עזה, וברצועה יש מי שזה אינו מוצא חן בעיניו. חוץ מההצנחות, יש גם את המשאיות שנכנסות מהמעברים ישר לשטח שבשליטת חמאס. כל צורה שאינה מאפשרת לחמאס לשלוט בסחורה אינה מקובלת עליו.

בסוף השבוע טען בכיר חמאס באסם נעים שההצנחה מהאוויר "מהווה סכנה לתושבי עזה". הימה ברבח', משפיען רשת עזתי מוכר תומך חמאס, אמר בסרטון שבו נראים מטוסים מצניחים מוצרי סיוע: "הם חושבים שאין לנו כבוד, הם חושבים שאנחנו כלבים שהם זורקים להם אוכל ובורחים. אם אלה שבמטוס ומי ששלח אותם היו גברים, הם היו מכניסים את הסחורה דרך המעברים".

maximize-image
images-count1+
סיוע מוצנח מהאוויר לרצועה | צילום: עלי חסאן, פלאש 90

כאמור, כניסת המשאיות דרך המעברים נמשכת ומביאה לנפגעים רבים ברצועה – אך כמובן שזה לא באמת מטריד את חמאס. העזתים רואים איך ההנהגה השחצנית שלהם ממשיכה להערים קשיים במשא ומתן, וזה מכעיס אותם. "כל יום אומרים לנו שיש הפסקת אש! אתם צוחקים עלינו! הרסתם אותנו, הבאתם לנו אסון. הרסתם את בתינו, את אדמתנו, ואת הצעירים שלנו!" אמר אחד העזתים שבאו לקחת סיוע מהמשאיות בסוף השבוע.

ולמרות שברוב התיעודים שיוצאים מהרצועה יש ביקורת של העזתים על חמאס, חשוב לזכור – חמאס הם עדיין כוח בעזה, עדיין יש להם תומכים והרעיון שלהם לא הושמד. באחד התיעודים שפורסמו בסופ"ש, נראה אחד העזתים באוהלי העקורים, מפרגן ליחידת סהם, המשטרה הפנימית של חמאס שמטילה אימה על העזתים: "שאללה יברך את יחידת סהם, ויאריך ימיה. אינשאללה המלחמה תסתיים והם יחזרו לשלוט".

maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס משתלטים על הסיוע | צילום: עלי קריקה, פלאש 90

בינתיים, גם הקרן האמריקאית ממשיכה לפעול ברצועה ולחלק מיליוני ארוחות. בסוף השבוע האחרון ביקר במתחמים שלה סטיב וויטקוף, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, שהצהיר אחרי הביקור שלו שאין רעב בעזה.

הצנחה מהאוויר, כניסת המשאיות חסרת האחריות והקרן האמריקאית – שלוש דרכים יש להאכיל את העזתים היום, ועדיין הם טוענים שיש הרעבה – ומרעיבים את החטופים שלנו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News