שרון שרעבי, אחיו של החטוף יוסי שרעבי ז"ל ושל אלי שרעבי ששרד את השבי בעזה, תקף את הסיקור הבינלאומי סביב המלחמה ברצועה, ואמר כי "העולם צבוע – גם כשמוצגות בפניו תמונות של הרעבה קשה של חטופים ישראלים, הוא ממשיך להדהד את 'המצוקה ההומניטרית בעזה'".
בריאיון לבועז גולן, התייחס שרעבי למאבק הציבורי להשבת החטופים: "כולנו רוצים את החטופים בבית. הדעות חלוקות בנוגע לדרך – וזה לגיטימי. אבל המטרה חייבת להיות אחת: השבת כל החטופים והחטופה – חיים וחללים – בעסקה אחת". לדבריו, "מבחן התוצאה הוא הקובע. אם צריך ויתורים קשים – נבלע את הלשון. רק תביאו את כולם הביתה".
שרעבי הביע ספקות בנוגע ליכולת פעולה צבאית להשיב את החטופים: "אנחנו כבר אחרי 667 ימים, ורואים באיזה תנאים נוראיים הם מוחזקים. במצב כזה, הסיכוי להציל אותם בכוח – כמעט אפסי. צריך הסדר. רק הסדר יוכל להחזיר אותם".
בהתייחסו לקמפיין ההסברה הבינלאומי, אמר שרעבי כי הוא נועד להתמודד עם הבורות: "בהפגנות נגד ישראל רואים אנשים שאין להם מושג מה באמת קורה. הם נגררים אחרי תעמולה שקרית. חמאס הוא ארגון טרור, וצריך לדעת להתמודד גם בהסברה, גם בעוצמה – וגם בתחבולות".
על אחיו, אלי שרעבי, ששרד את השבי, אמר: "אלי פועל בהסברה מתוך צניעות, מתוך כאב. הוא לא חזר בזכות אף פוליטיקאי – אלא בזכות לוחמי צה"ל. הוא הולך למשפחות שכולות ואומר להן תודה, כי הוא יודע למי הוא חייב את חייו".
בסיום דבריו שלח שרעבי מסר מאחד: "דווקא בתשעה באב אנחנו צריכים לזכור – אהבת חינם היא המענה לשנאת האויב. האחדות של עם ישראל היא הנשק הכי חזק שלנו. אם נשיב את החטופים – נשיב גם את התקווה, גם את הלכידות, וגם את הכוח הלאומי שלנו".
