שר החוץ הצרפתי, ז'אן-נואל בארו, הודיע בסוף השבוע האחרון כי צרפת תגרש סטודנטית שנקלטה במדינה מרצועת עזה בשל שיתוף פרסומים אנטישמיים ברשתות החברתיות. בנוסף, המדינה תשעה את תוכנית קליטת העזתים, בעקבות סערה פוליטית וציבורית שהתעוררה.
בארו, שהתראיין לרדיו France Info, לא ציין את שמה של הסטודנטית והאם תוחזר לעזה, אך הבהיר: "היא חייבת לעזוב את המדינה. אין לה מקום בצרפת". לדבריו, הסטודנטית סולקה מהאוניברסיטה בה למדה – סיינס פו בעיר ליל שבצפון צרפת.

הסערה סביב הסטודנטית פרצה לאחר שפרסמה מחדש תכנים שהוגדרו ע"י שרת הפנים הצרפתית כתעמולה של חמאס. בין היתר, הסטודנטית פרסמה פוסטים המשבחים את הפיגוע במערכת העיתון שארלי הבדו, פוסטים המשבחים את היטלר, ושקוראים להוציא להורג את החטופים בעזה.
בעקבות המקרה, ממשלת צרפת הכריזה כי כל הפינויים וקליטת התושבים מרצועת עזה יוקפאו עד לסיום החקירה. מאז השבעה באוקטובר, צרפת קלטה מאות עזתים מהרצועה, בהם גם אנשי סגל של סוכנות הידיעות AFP. לא ברור אם הפינויים יתחדשו בעתיד הקרוב.

האוניברסיטה שבה למדה הסטודנטית מסרה כי התכנים שפרסמה "סותרים באופן ישיר את ערכי המוסד". בהודעתה נכתב כי היא פועלת נגד כל ביטוי של גזענות, אנטישמיות או קריאה לשנאה, מכל סוג שהוא.
המוסד האקדמי הדגיש כי ביטול הרישום בוצע לאחר התייעצות עם מספר משרדי ממשלה, בהם משרד ההשכלה הגבוהה. השר הממונה, פיליפ בפטיסט, כינה את התבטאויות הסטודנטית "קיצוניות".
"צרפת אינה חייבת לקבל סטודנטים בינלאומיים התומכים בטרור, פשעים נגד האנושות או אנטישמיות", כתב השר. "למי שמחזיקים בדעות כאלה – אין מקום במדינתנו, בין אם הם מגיעים מעזה או ממקום אחר".
