קבוצות חמושות תקפו את כוחות הביטחון הפנימיים של סוריה במחוז א-סווידא שבדרום המדינה, כך דווח היום (ראשון) בערוץ הטלוויזיה "אל-אח'באריה". במהלך התקיפה נהרג איש ביטחון אחד ואחרים נפצעו. בנוסף, ירו התוקפים פגזים לעבר מספר כפרים באזור.
לפי מקור ביטחוני שצוטט בדיווח, הקבוצות החמושות הפרו את הפסקת האש שהושגה לאחרונה במחוז, שרוב תושביו משתייכים לעדה הדרוזית. ההתלקחות הנוכחית היא חלק מגל ממושך של שפיכות דמים, שבחודש שעבר גבו את חייהם של מאות בני אדם באזור.

האלימות בא-סווידא פרצה ב-13 ביולי בעקבות עימותים בין בדואים לדרוזיים המקומיים. כוחות ממשל סוריה נשלחו למקום בניסיון להשיב את הסדר, אך הקרבות החריפו. במקביל דווח על תקיפות ישראליות נגד עמדות של צבא סוריה – בתגובה לפגיעה בדרוזים.
בהמשך הושגה הפסקת אש בתיווך אמריקני, שעצרה את הקרבות לאחר כשבוע. ממשלת סוריה הודיעה כי פתחה בחקירה רשמית והקימה ועדה לבדיקת המתקפות.
