בפסק דין יוצא דופן, קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בלוד כי תושב אשקלון בן 34, שנהג באופנועו ללא ביטוח חובה ונפגע באורח קשה בתאונת דרכים, יפוצה בסכום העולה על 4 מיליון שקלים. הפיצוי נפסק בעקבות תביעה אזרחית שהגיש נגד נהג הרכב הפוגע, אשר הורשע בהליך פלילי ברשלנות שגרמה לתאונה.
התאונה אירעה באוקטובר 2017 בצומת הרחובות בן יהודה ועולי הגרדום באשקלון, כשנהג רכב פרטי פנה שמאלה מבלי להעניק זכות קדימה לאופנוע, ופגע בו חזיתית. רוכב האופנוע פונה במצב קשה לבית החולים 'ברזילי', שם אובחן עם שברים רבים ופגיעה בלסת, והוגדרה לו נכות קבועה בשיעור 62.5%.
עו"ד אדיר שויגמן, שייצג את הנפגע, הסביר כי מאחר ולא היה ברשותו ביטוח חובה – לא יכול היה לתבוע לפי חוק הפלת"ד, והיה עליו להגיש תביעה נזיקית רגילה נגד הנהג הפוגע. לטענתו, הראיות בתיק – בהן הרשעת הנהג בעבירות תנועה חמורות – הצביעו על אחריות מלאה לתאונה.

בהכרעתה, השופטת מרב בן-ארי קבעה כי היעדר ביטוח מצד התובע אינו מהווה עילה לצמצם את הפיצוי, ודחתה את טענת ההגנה בדבר אשם תורם. בית המשפט קבע לתובע פיצויים בסך כ-3.5 מיליון ש"ח, לא כולל 785 אלף ש"ח שכבר שולמו לו על ידי הביטוח הלאומי. בנוסף חויבו הנתבעים לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך כ-657 אלף ש"ח.
עו"ד שויגמן אמר לאחר פסק הדין: "ההחלטה מהווה תקדים חשוב, ומראה שגם מי שנפגע קשה ולא היה מבוטח – זכאי למצות את זכויותיו, כל עוד הוכח כי האחריות לתאונה מוטלת על הצד השני".
