הזמר עידן עמדי, שנפצע באורח קשה במהלך שירות המילואים בלחימה בעזה, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את העצומה שפרסמו עשרות אמנים ואנשי תרבות בקריאה להפסקת הלחימה ולהפסקת מה שהם מכנים "פשעי מלחמה".
בדבריו, כינה עמדי את יוזמי העצומה "קבוצת פריבילגים שמפיצה שקרים ופייק ניוז", והאשים את החותמים בניתוק מהמציאות בשטח. "בכל דירה בעזה תמצאו חומרי תעמולה אנטישמיים – מצילומי שהידים ועד מדבקות עם הסיסמה 'בדם ואש נכבוש את ירושלים'", כתב עמדי. "הם ממשיכים להדהד טיפשות, חוסר ידע ושקרים".

בהמשך דבריו, יצא עמדי להגנת צה"ל ואמר: "אף כוח צבאי בעולם לא פועל בצפיפות כזו תוך גרימת נזק מינימלי לאזרחים. דרך אגב, יש הוכחות לכך – לכו לבדוק את הנתונים".
על עצם חתימת האמנים, כתב: "בואו תיכנסו למנהרה אחת. תילחמו יממה אחת כמו עשרות אלפי הלוחמים במילואים – ורק אחר כך תחתמו על מכתבים. נמאס מכם, אפסים".
העצומה, שפורסמה תחת הכותרת "קריאת קהילת הכלכלה והאמנות: עוצרים את הזוועה בעזה", כוללת קריאה לעצירת הלחימה, שחרור החטופים, והפסקת פעולות צבאיות שבעיני החותמים מהוות הפרה של עקרונות מוסריים ואנושיים. בין החותמים: חוה אלברשטיין, גידי גוב, אסף אמדורסקי, חמי רודנר, יעקב גלעד, אסתר שמיר, צרויה להב, צרויה שלו ואחרים.
בעצומה נכתב: "אנו, יוצרים ויוצרות מתחום התרבות והאמנות בישראל, מוצאים את עצמנו נגד רצוננו הפנימי וערכינו, משותפים כאזרחי המדינה לאחריות למעשים הנוראיים ברצועת עזה… מפסיקים את הלחימה. משחררים את החטופים. מוזמנים לחתום, להפיץ, לשתף. זה הזמן להשמיע את קולנו".
