בסוף השבוע האחרון פורסם המקרה הטראגי שבו נהרג אוריאל נורי ז"ל, עובד גן החיות התנ"כי, על ידי נמר פרסי שהובא לישראל בתחילת השנה. באיראן לא היססו, והעניקו את הסיקור המטופש הבא לתקרית: "נמר איראני נדיר תקף שומר גן חיות, ושלח אותו לתרדמת". עוד נכתב כי "התקרית זכתה לסיקור נרחב, במיוחד לאחד שנחשף כי הנמר התוקף היה נמר איראני".
הידיעה, שפורסמה בסוכנות הידיעות ISNA המזוהה עם המשטר, "חגגה" את התקרית, זאת לנוכח "הסכסוכים המתמשכים בין איראן לישראל". בסוכנות ציטטו דיווחים ישראלים, לפיהם בינואר האחרון הועברו שני נמרים איראניים נדירים ל"שטחים הכבושים" מגן חיות בצ'כיה, שם הם נולדו.


אוריאל נורי בן ה-26, היה מטפל בכיר במחלקת הטורפים בגן החיות. ביום שישי האחרון הוא נהרג כתוצאה מתקיפה של הנמר במהלך הכנסת פעילות העשרה לסיור "מאחורי הקלעים" למבקרים. התקרית אירעה כאשר הנמר הצליח לצאת לחצר הפנימית, ככל הנראה עקב דלת בטיחות שנשארה פתוחה. נורי פונה במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם, שם נקבע מותו עקב פציעות קשות בצוואר ובפלג גופו העליון. מוקדם יותר היום נודע כי למרות התקרית, הנמר יישאר בגן החיות, שם הסבירו כי "הוא לא אשם" במה שקרה.
