accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

"להציל את עזה": עשרות אלפים הפגינו נגד ישראל בסידני

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

ט אב ה'תשפה (03.08.25)

22

5

like

19

dislike

עשרות אלפי מפגינים צעדו על גשר הנמל בסידני תוך הנפת שלטים נגד ישראל, ובהם תמונות של נתניהו כהיטלר וסיסמאות כמו "די לרצח העם" • הצעדה התקיימה למרות התנגדות הרשויות והמשטרה המקומית


עשרות אלפי בני אדם השתתפו הבוקר (ראשון) בצעדה פרו-פלשתינית רחבת היקף בסידני שבאוסטרליה, שנערכה תחת הכותרת "צעדה למען האנושות". המפגינים עברו על גשר הנמל האייקוני של העיר, כשהם נושאים שלטים נגד ישראל, קוראים לסיום הלחימה בעזה ומביעים תמיכה בתושבי הרצועה. בין הסיסמאות שנשמעו: "די לרצח העם", "ישראל הורגת ילדים" ו"מהים עד הנהר".

בין שלטי המחאה נראו גם ציורים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדמותו של אדולף היטלר – דימויים שעוררו תגובות נזעמות ברשתות החברתיות. חלק מהמפגינים נשאו ציורי אבטיחים, כסמל שהפך פופולרי בקרב תומכי טרור, ולבשו כאפיות. אחרים דפקו בסירים ומחבתות – מחווה לתמונות הרעב שמגיעות מעזה.

הצעדה התקיימה למרות התנגדות המשטרה וראש ממשלת מדינת ניו סאות' וויילס, שניסו למנוע את המעבר על הגשר המרכזי בשל חששות ביטחוניים. עם זאת, בית המשפט העליון של המדינה אישר את קיומה. הרשויות פרסו מאות שוטרים לאורך המסלול, ובשל הדוחק הרב הצעדה הופסקה לפני שהסתיימה.

מחאות דומות התקיימו גם במלבורן, שם דווח על עימותים קלים, חסימות גשרים ומפגין אחד שנעצר.

לפי דוח שפורסם השבוע, אחד מכל חמישה צעירים באוסטרליה היה עד לתקרית אנטישמית – נתון שמדאיג את הקהילה היהודית במדינה, בין היתר על רקע השיח הציבורי סביב המלחמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News