accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

בשל קיצוץ המימון הפדרלי: תאגיד השידור הציבורי בארה"ב ייסגר

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ט אב ה'תשפה (03.08.25)

6

4

like

0

dislike

תאגיד השידור הציבורי האמריקאי הודיע על סגירתו בעקבות אובדן המימון הפדרלי • ההחלטה באה לאחר שבית הנבחרים של ארה"ב אישר קיצוץ של 9 מיליארד דולר במימון התקשורת הציבורית והסיוע הזר • כמעט כל המשרות יבוטלו למעט צוות מעבר קטן שיישאר עד ינואר 2026 כדי להבטיח סגירה מסודרת של הפעילות


תאגיד השידור הציבורי האמריקאי (CPB) הודיע בסוף השבוע (שישי) כי יסגור את פעילותו בעקבות אובדן המימון הפדרלי, מהלך שצפוי לפגוע קשות בתחנות טלוויזיה ורדיו מקומיות שהסתמכו על מענקיו במשך כמעט שישה עשורים. ההחלטה באה לאחר שבית הנבחרים של ארה"ב אישר קיצוץ של 9 מיליארד דולר במימון התקשורת הציבורית והסיוע הזר.

"למרות המאמצים יוצאי הדופן של מיליוני אמריקאים שהתקשרו, כתבו ועתרו לקונגרס לשמר את המימון הפדרלי עבור CPB, אנו עומדים כעת בפני המציאות הקשה של סגירת הפעילות שלנו", אמרה נשיאת ומנכ"לית CPB, פטרישיה הריסון.

בית הנבחרים האמריקאי
maximize-image
בית הנבחרים האמריקאי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

התאגיד, שהוקם על ידי הקונגרס האמריקאי בשנת 1967, חילק מדי שנה מעל 500 מיליון דולר ל-PBS, NPR ולמעלה מ-1,500 תחנות רדיו וטלוויזיה ציבוריות המופעלות באופן מקומי. CPB הודיע לעובדיו כי רוב המשרות יבוטלו בסוף ספטמבר 2025, למעט צוות מעבר קטן שיישאר עד ינואר 2026 כדי להבטיח סגירה מסודרת של הפעילות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורבים מעמיתיו הרפובליקנים טענו כי המימון לשידור הציבורי הוא הוצאה מיותרת וכי סיקור החדשות של התאגיד סובל מהטיה אנטי-ימנית. בנוסף, ממשל טראמפ הגיש תביעה נגד שלושה מחברי דירקטוריון CPB שסירבו לעזוב את תפקידם למרות ניסיונותיו לפטרם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News