כתבנו המדיני תמיר מורג התייחס היום (ראשון) למשא ומתן עם חמאס, זאת על רקע הטרור הפסיכולוגי שביצע הארגון בפרסום הסרטון הקשה של החטוף אביתר דוד בו נראה דוד מורעב. על פי מורג, לישראל ישנן מספר אפשרויות שעומדות בפניה כאשר הקבינט מדיני-ביטחוני יתכנס בקרוב לצורך בחירה ביניהן.
לדברי כתבנו המדיני, "על רקע המבוי הסתום בשיחות מול חמאס והתמונות הקשות מאוד שפרסם חמאס בסוף השבוע של החטוף אביתר דוד, שנראה מורעב ממש כמו אסיר יהודי במחנה השמדה בשנות ה-40 במלחמת העולם השנייה, כאשר הוא מוכרח על ידי שוביו לחפור את הקבר של עצמו. הקבינט המדיני-ביטחוני ככל הנראה יתכנס היום או מחר, על מנת לקבל החלטות בנוגע להמשך הלחימה ברצועת עזה.

"במהלך סוף השבוע סטיב וויטקוף, שליחו של הנשיא טראמפ שעדיין שוהה בארץ, נפגש עם משפחות החטופים אבל לא היו לו בשורות של ממש עבורן, הוא אומר להן, אני מצטער אבל אין לי חדשות מושלמות למסור לכן, אני מאמין שבסופו של דבר נצליח להביא הביתה את כל החטופים, יש לנו תוכנית לשם כך אבל זה ייקח זמן".
עוד הוסיף מורג כי "בשלב מסוים במהלך השיחה וויטקוף גם אומר למשפחות שחמאס הסכים כביכול לדרישה הישראלית להתפרק מנשקו, אבל האמירה הזו אינה מחוברת למציאות. זמן קצר לאחר שהיא מתפרסמת, חמאס מפרסם הודעה מטעמו שבה הוא דוחה לחלוטין את הדרישה של ישראל להתפרק מנשקו ומבהיר שזה יקרה אך ורק לאחר הקמת מדינה פלשתינית עצמאית, קבלת כל הדרישות של חמאס וכיוצא בזה דברים לא ריאליים שלא נמצאים על הפרק.

מורג ציין מהם הצעדים שישראל שעומדים בפני ישראל בנוגע למלחמה עם עזה: "מבחינת ישראל יש כרגע שתי אפשרויות עיקריות להמשך המערכה ברצועת עזה או מהלך צבאי להכרעת חמאס, כיבוש כל הרצועה ומיטוט שלטון חמאס ויכולותיו הצבאיות כפי שנקבע במטרות המלחמה העיקריות.
"האפשרות השנייה היא הטלת כתר על העיר עזה ועל מחנות המרכז. אלה שתיים מתוך שלוש המובלעות האחרונות שעדיין נמצאות בשליטת חמאס ברצועה ביחד עם אזור המואסי שבו מרוכזים העקורים העזתים. המטרה במצב כזה תהיה לא לפגוע בחטופים וגם לא להכריע עדיין את חמאס, אלא לשחוק אותו לאט לאט עד שבתקווה, בסופו של תהליך ארוך הוא יתמוטט או ישחרר את החטופים".

"כרגע, עד כמה שאני מבין, הנטייה בדרג המדיני ובצבא היא יותר לכיוון האפשרות השנייה של כתר ולא של הכרעה. יש תיאום בין ישראל לארצות הברית בנושא הזה, ויכול מאוד להיות שבימים הקרובים, אולי אפילו כבר היום, נשמע על אולטימטום משותף של הממשל בוושינגטון ושל ישראל לחמאס", סיכם כתבנו המדיני.
