שר החוץ גדעון סער פנה הערב (מוצאי שבת) במסר דחוף לעמיתיו בעולם וקרא להם לצאת בקריאה לשחרור החטופים הישראלים נוכח המראות הקשים של החטופים אביתר דוד ורום ברסלבסקי.
השר סער קרא לעמיתיו להביע עמדה ערכית ומוסרית פומבית ולהפעיל כל השפעה אפשרית כדי שהסבל הנורא של החטופים הישראלים יסתיים. שר החוץ גם יוזם דיון מיוחד של מועצת הבטחון של האו״ם בסוגית החטופים הישראלים ומצבם.

השר סער זעק: ״העולם אינו יכול לשתוק נוכח המראות הנוראיים שהם תוצאה של התעללות סדיסטית מכוונת בחטופים, הכוללת גם הרעבה מצד החמאס והג׳יהאד האיסלמי״.
