השליח המיוחד של ארצות הברית למזרח התיכון סטיב וויטקוף מסר היום (שבת) במהלך פגישה עם משפחות החטופים כי ״התוכנית היא לא להרחיב את המלחמה, אלא לסיים אותה. אנחנו חושבים שצריך לשנות את המו״מ להכל או כלום. לסיים את המלחמה ולהחזיר את כל 50 החטופים והחטופה הביתה באותו זמן – רק כך״.
במשך הפגישה, שארכה כמעט 3 שעות הדגיש וויטקוף למשפחות את מחויבותו של הנשיא טראמפ כמו גם את מחויבותו האישית להשיב את 50 החטופים הנותרים: ״התיעדוף הראשון שלנו הוא להחזיר את כל החטופים הביתה. טראמפ מאמין שכולם צריכים לצאת, ואלה שבחיים חייבים להיות מוחזקים בחיים״.

״אנחנו יודעים מי בחיים, ומישהו יהיה אשם אם הם לא יצאו בחיים. ארה״ב עומדת מאחורי ההצהרה הזאת״ הוסיף וויטקוף וציין: ״רוב הציבור הישראלי רוצה את החטופים בבית, ורוב הציבור העזתי רוצה את החזרת החטופים, כי הוא רוצה שיקום לרצועה״.
לדבריו, ״זה הדבר הכי חשוב שהתבקשתי לעבוד עליו על ידי טראמפ – ואני אעבוד עליו עד הנשימה האחרונה. זה התעדוף הראשון שלי. הנשיא טראמפ ביקש את הפגישה הזאת כדי שאקבל את כל הבקשות הפרטניות מהמשפחות. יש לנו תוכנית לסיום הלחימה והיא תחזיר את כולם״.
