במהלך פעילות כוחותינו במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה, מספר מחבלים יצאו היום (שבת) מתוך פיר מנהרה בקרבת הלוחמים, נכנעו ונעצרו במקום. לאחר תשאול שביצעו הכוחות, המחבלים סיפרו שתכננו להימלט מהמקום ואף הובילו את לוחמינו למחסן אמל"ח.
לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי, בפיקוד אוגדה 162 פעלו במרחב בית חאנון שבצפון רצועת עזה, כאשר זיהו מחבלים שיצאו מפיר מנהרה בקרבתם. בתשאול שביצעו הלוחמים בשטח, סיפרו המחבלים כי תכננו להימלט מהמקום, זאת לאחר שמחבל נוסף ששהה עמם בפיר חוסל במהלך היתקלות עם כוחות צה"ל.

בנוסף לכך המחבלים מסרו לכוחותינו פרטים על מחסן אמצעי לחימה שנמצא בסמוך אל הפיר, אליו הובילו את הכוחות. במקום נתפסו אמצעי לחימה רבים, בהם וסטים, מחסניות, רימוני רסס וכלי נשק. בתוך המנהרה נמצא ציוד לשהייה ממושכת, מזון, מים וציוד היגייני.
המחבלים הועברו לחקירת גורמי הביטחון, אמצעי הלחימה הוחרמו, והמנהרה כעת מצויה בבדיקה של כוחות ההנדסה הלוחמים במרחב. "גדוד בית חאנון, שהיווה איום על ניר עם ועל שדרות, נכנע ומוכרע על ידי לוחמי חטיבת גבעתי. זהו הישג נוסף במסגרת מבצע 'מרכבות גדעון'", נמסר מצה"ל.
מחבלי החמאס נכנעים בבית חאנון.
יוצאים מהמחילות אל העיר ההרוסה.
צה"ל משמיד את העל והתת קרקע להגנת העיר שדרות. pic.twitter.com/DbtrCNCAWn— ישראל כ”ץ Israel Katz (@Israel_katz) August 2, 2025
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לכניעת המחבלים וכתב בחשבון ה-X שלו: "מחבלי החמאס נכנעים בבית חאנון. יוצאים מהמחילות אל העיר ההרוסה. צה"ל משמיד את העל והתת קרקע להגנת העיר שדרות".
