ד"ר דן דייקר, מומחה ליחסים בינלאומיים ונשיא המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, התראיין הבוקר (שישי) לתוכנית "ישראל הבוקר" בהנחיית המגיש עידו טאובר, התייחס לצונאמי ההכרה במדינה פלשתינית ואמר כי לישראל יש גיבוי מלא מטראמפ, שלא הצטרף לגל הבינלאומי הזה – וכעת יש לתקוף את חמאס.
"אני חזרתי עכשיו מוושינגטון לפני 72 שעות, אני יכול לספר לכם שיש למדינת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, גיבוי מלא מהנשיא טראמפ", אמר בפתח דבריו, "הנשיא טראמפ לא סתם אמר שחמאס חייב להתפרק מנשקו וחייב להחזיר את החטופים. אם אנחנו נשים לב, אמירה היסטורית, בו זמנית, בלא פחות מהליגה הערבית, שאמרה בדיוק אותו דבר לפני 48 שעות".

הוא הבהיר כי מדובר באירוע היסטורי, וכי על ישראל למנף אותו לטובת בידוד ארגון הטרור העזתי ממדינות ערב ואז לתקוף אותו. "זה דבר מאוד משמעותי שאנחנו שומעים ממדינות ערב", התייחס להודעת הליגה הערבית, "ואנחנו חייבים למנף את הבידוד של החמאס, שאני סבור ובטוח שהנשיא טראמפ גם משפיע על בעלי הברית הערבים, ואנחנו חייבים להיות שם במנוף לחץ יחד עם הליגה הערבית נגד החמאס".
"חייבים לבודד את החמאס, חייבים לתקוף את החמאס, תרתי משמע: גם רטורית, גם תקשורתית, תודעתית ודיפלומטית".

מה בפועל ישראל צריכה לעשות?
לדברי ד"ר דייקר, מדינת ישראל חייבת לגייס את נבחרת של "החיילים הכי מוכשרים" בעניין התקשורת, וללכת למתקפה חסרת תקדים על החמאס יחד עם הנוצרים, הערבים, ויש הרבה בעלי ברית בארה"ב גם שיתמכו, יחד עם טראמפ ואיתנו.

בעומק המנהרות: תיעוד נוסף שמפריך את קמפיין הרעב בעזה | צפו
"חייבים לקחת יוזמה ולתקוף", אמר, "הסברה מתה. אנחנו חייבים להתעסק בתודעה. זה בדיוק מה שחמאס ואיראן וטורקיה וקטאר עושים נגדנו". לדבריו ישראל צריכה להפסיק לנסות להתגונן ולהצטדק: "אנחנו חייבים להבין שאנחנו בעולם אחר", אמר, "אנחנו חייבים להשיב מלחמה בדיוק באותו אופן, וזה אומר לחשוף, לחשוף ולחשוף. זה מאוד קל לחשוף את השקרים של חמאס, אבל זה מחייב רצון פוליטי וגם כוח אדם".
"לא יכול להיות שאנחנו מכניסים אלפי משאיות של אוכל, שאנחנו יודעים בפירוש, עובדתי, שחמאס גונב אותם ולמכור אותם ברווחים של מאות אחוזים, ואנחנו עדיין, יש פה הפיכה, יש פה ג'יהאד, יש פה ג'יהאד דיפלומטי-תקשורתי, שאנחנו חייבים לנצח בכוח אדם, וחייבים לעשות את זה מחר. לא עשינו את זה עדיין".
