"גוף מושחת וחסר תקנה": לפי מסמכים פנימיים של מחלקת המדינה, ממשל טראמפ הודיע בימים האחרונים לקונגרס האמריקאי כי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם ל"פליטים פלשתינים" היא "בלתי ניתנת לתיקון" בשל קשריה עם ארגון הטרור חמאס ויש לפרקה לחלוטין, כך לפי דיווח ב- Washington Free Beacon.
במסמכים מטעם מחלקת המדינה שנשלחו לקונגרס וכאמור לא פורסמו עדיין לציבור, הוצגו הראיות שנאספו במשך השנים כנגד הסוכנות ובפרט השתתפותם הפעילה של 12 עובדי אונר"א בטבח השבעה האוקטובר, והיותה של הסוכנות כצינור להעברת משאבים בפועל לארגון הטרור.

עוד נכתב במסמכים כי על פי ממצאים של גורמי מודיעין ישראלים ואמריקאים חמאס שולט על חלוקת הסיוע ההומניטרי של אונר"א ברצועת עזה, תוך גניבת משאבים המיועדים לתושבי עזה והעברתם למטרות טרור. מחלקת המדינה הדגישה כי בעקבות הממצאים ארה"ב "לא מממנת את אונר"א מאז ינואר 2024, אין לה תוכניות משותפות עמה, והיא שומרת איתה על קשר מינימלי בלבד".
גורם בממשל אמר ל-Washington Free Beacon כי אונר"א במתכונתה הנוכחית "קיימת בשביל לספק הגנה עבור חמאס. זה גוף מושחת לחלוטין והוא צריך להתפרק". כאמור, הממשל קבע במסמכים כי הסוכנות היא "גוף מושחת וחסר תקנה" וקבע שהיא "בלתי ניתנת לתיקון".
