המשטרה הודיעה הערב (רביעי) כי חקירתו של פעיל ההסברה יוסף חדאד הסתיימה, והוא שוחרר למעצר בית. האקדח שממנו ירה לאוויר לכאורה נלקח על ידי המשטרה.
האירוע התרחש במהלך ויכוח שהתפתח בינו לבין נהג אחר, ערבי, ככל הנראה לאחר שאחד מהם חתך את השני בכביש. במהלך העימות, יצאו השניים מכלי רכבם. על פי הדיווחים, הנהג השני קרא לחדאד "בוגד", בהמשך החלה התלהטות שכללה חילופי צעקות, יריקות, ולבסוף – ירי באוויר מצד חדאד.

עורכי דינו של יוסף חדאד, אפרים וחובב דמרי, מסרו לחדשות 14 את גרסתו לאירועים. לדבריהם, "הבחור השני זיהה שמדובר ביוסף חדאד, קרא לו בוגד ומרגל, איים עליו ואמר לו 'אני אהרוג אותך, מגיע לך גזר דין מוות'. הוא המשיך לתקוף אותו גם פיזית, ירק עליו ואף הכניס את ראשו לרכב של יוסף והחל להכות אותו".
"לא מדובר ב'וויכוח בכביש' כפי שמוצג בכלי התקשורת", מסרו עורכי הדין, "אלא בתקיפה אלימה על רקע גזעני ושנאה כלפי יוסף חדאד על-ידי אדם ערבי שזיהה אותו, קילל, איים על חייו, ירק עליו ואף תקף אותו פיזית".
