כבר 12 ימים יושבים הלומי קרב, לוחמי צה"ל בעברם, מול אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. הם מוחים על שלילת זכויותיהם וקוראים לציבור להתגייס למענם, תוך שהם שוהים באוהלים, ללא מים ואוכל, בתנאים קשים תחת השמש הקופחת.
מי שכן מגיע להגיש עזרה הם אנשי ארגון אחים לנשק שמביאים מים, אוהלים וציוד אבל גם דואגים במקביל למתג את זה לשים שלטים ולשים דגלים ולהצטלם ולהעלות לרשתות כדי לתעד את התמיכה שלהם בחיילים. החיילים כמובן מסירים את הדגלים וטוענים שהמחאה היא לא פוליטית והם לא מוכנים שהיא תהיה פוליטית. המאבק שלהם הוא ללא קשר לימין ושמאל.
הלומי הקרב נאבקים על הזכויות שלהם, בעוד הם נאלצים להתמודד עם בירוקרטיה, ועדות, פקידים ואטימות. והדבר החשוב להם זה שהציבור יבוא ויחבק אותם וישתתף, בעיקר חלק במאבק, ושהפקידות בסופו של דבר תבין שהמאבק הזה צודק ושיקבלו את כל הזכויות שמגיעות להם.

אולם פעילי ארגון "אחים לנשק", שמגיעים לתמוך במחאה, ובסופו של דבר גם גוזרים את הסרטים יחד עם הלומי הקרב, מבקשים להציג את המחאה כלא פוליטית. אך חשוב לציין: לארגוני השמאל יש אסטרטגיה ברורה ומודעת, להשתלב בכל מחאה אזרחית, מכל סוג, כדי להטמיע בתוכה מסרים פוליטיים.
כאשר אחד מפעילי "אחים לנשק" הגיע להביא מים למאהל, התפתח ויכוח בינו לבין אחד מהלומי הקרב. הפעיל ניסה לקדם מסרים הקוראים לסיום המלחמה, אך הלום הקרב, שישב באוהל המחאה, ביקש ממנו להפסיק והבהיר כי המחאה אינה פוליטית. בין השניים פרץ עימות קולני, שכמעט הידרדר לאלימות, עד שלבסוף נאלץ אחד הלומים להתערב ולהפריד ביניהם.

הלומי הקרב מבקשים להעביר מסר חד לממשלה, לפקידים ולציבור: הם אינם דורשים טובות – רק את מה שמגיע להם בזכות. הם קוראים לכולם לתמוך במאבק הצודק שלהם. היום הגיע לחזק אותם איציק סעידיאן, לוחם גולני והלום קרב, שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום.
איציק סעידיאן התריע כי מספר החיילים המתאבדים נמצא בעלייה מתמדת, והזהיר שהמערכת רק בתחילתו של קרב חדש, על החיים של הלומי הקרב. לדבריו, אסור להפקיר אותם, ויש להעניק להם את כל הזכויות המגיעות להם. הם כבר מתמודדים עם מציאות יומיומית קשה, עם משפחות שמתפרקות ותחושת ייאוש גוברת – ואין מקום להוסיף על סבלם גם בירוקרטיה והתשה מול הרשויות. המדינה, הוא מדגיש, חייבת להקל עליהם ככל האפשר.
ביום חמישי הבא תתקיים הפגנה גדולה מול אגף השיקום בפתח תקווה. הלומי הקרב מתכוונים להרחיב את המחאה לעצרת ארצית, וקוראים לציבור להצטרף אליהם ולתמוך במאבק החשוב שלהם.
תגובת אחים ואחיות לנשק: "מתנדבי ״אחים ואחיות לנשק״ יגיעו לכל מקום שבו הציבור הישראלי זקוק להם. אנו מברכים על כך שערוץ 14 בחר לעסוק באחד הנושאים הכאובים והבוערים ביותר בשיח הציבורי. מוטב יהיה אם במקום להסית ולפלג, יפנה הערוץ את מאמציו לשאלה כיצד הוא יכול לסייע לאותם לוחמים שהקריבו את בריאות נפשם כדי שנוכל להמשיך להבטיח את קיומנו כאן".
