סטיב ריצ'טי, פעיל ותיק במפלגה הדמוקרטית ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן, יעיד היום (רביעי) בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, במסגרת חקירה הבודקת האם גורמים בבית הלבן הסתירו סימנים להידרדרות נפשית של ביידן במהלך כהונתו.
ריצ'טי הוא העוזר השביעי לשעבר בבית הלבן שמעיד בפני הוועדה, בראיון מתומלל שייערך בדלתיים סגורות וצפוי להימשך שעות. בשיחה עם כתב "פוקס ניוז", אמר: "אני פשוט אכנס ואתן ראיון", וכשנשאל אם ביידן היה כשיר לתפקיד הנשיא, השיב: "ברור שכן".
Happening now: Fmr WH deputy chief of staff and counselor to the president Steve Ricchetti arrives to testify before the House Oversight Committee for the Biden autopen investigation @dcexaminer pic.twitter.com/m89ifzYIuC
— Rachel Schilke (@rachel_schilke) July 30, 2025
החקירה, ביוזמת יו"ר הוועדה הרפובליקני ג'יימס קומר מקנטאקי, בודקת האם יועצי הנשיא ניסו לטשטש ירידה קוגניטיבית אפשרית, ואם נחתמו מסמכים רשמיים בחתימה אוטומטית, ללא ידיעת ביידן.
ריצ'טי מלווה את ביידן מזה יותר מעשור: החל כיועץ לסגן הנשיא בממשל אובמה, שימש ראש הסגל עד סוף 2013 ועמד בראש קמפיין הבחירות שלו ב-2020. במסגרת תפקידו בבית הלבן נחשב לדמות מפתח.

בדיווחים שונים, ריצ'טי תואר כחלק מ"הפוליטביורו" – חוג יועצים מצומצם שליווה את ביידן באופן יומיומי וניסה, לפי ההאשמות, למזער את השיח הציבורי סביב גילו ומצבו הקוגניטיבי.
במכתב ששלח לו קומר ביוני, ציין: "כמי ששימש אחד מהיועצים הקרובים לנשיא, דווח כי היית חלק מקבוצת מקורבים שניסתה ליישם אסטרטגיה לטשטוש הידרדרותו. יש לבדוק את היקפה, ואם נדרשת תגובה חקיקתית מצד הקונגרס".

מבין ששת הבכירים שכבר נחקרו, שלושה שמרו על זכות השתיקה (התיקון החמישי), בעוד האחרים, כמו ריצ'טי, הסכימו להעיד מרצונם. כל אחד מהראיונות עד כה נמשך יותר מחמש שעות, במתכונת של חקירה צולבת על ידי נציגים דמוקרטים ורפובליקנים.
