רשות מקרקעי ישראל בשיתוף משטרת ישראל ומג"ב ערכו הבוקר (רביעי) מבצע אכיפה רחב היקף בכפר טובא-זנגריה שבצפון הארץ. המבצע, שנחשב לאחד הגדולים באזור בשנים האחרונות, מכוון בעיקר נגד עבירות בנייה לא חוקית ופלישות לקרקעות מדינה.
המבצע מתבצע כחלק ממאמץ לאומי שמטרתו לחזק את המשילות באזור ולהחזיר את ההרתעה, במיוחד באזורים בהם פעילויות עברייניות מאיימות על ריבונות המדינה ומונעות או מעכבות פיתוח עתידי של אזור הצפון.

במהלך הפעילות, פשטו עשרות מפקחים משלושה מרחבים שונים של רמ"י, בליווי כוחות גדולים של משטרת ישראל , על כ-100 יעדים ברחבי הכפר. המפקחים בודקים ומבצעים תיעוד של פלישות חדשות וותיקות למגרשים בבעלות המדינה, חלקם מיועדים לשיווק מיידי לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור מהאזור, ואחרים מיועדים לפיתוח עתידי.
כחלק מהמאבק, במהלך המבצע ייבדקו פסקי דין להריסת מבנים שהיו אמורים להתבצע אך לא נאכפו לאורך השנים. המטרה היא להגביר את הלחץ על עבריינים סדרתיים.
ניצב מאיר אליהו, מפקד מחוז צפון, הצהיר: "המסר שלי לאותם עבריינים שפלים הוא ברור, אתם תניחו בקבוקים על עסקים בצפון – אנחנו נניח לכם צווי הריסה על הבתים. אתם תפגעו באזרחים – אנחנו נהרוס לכם את הבתים. עשינו את זה כבר לא מעט פעמים בשנה האחרונה ונמשיך לעשות את זה גם בעתיד הקרוב".
