בשבועות האחרונים גוברת תופעה מסוכנת בכבישי ישראל – נהגים צעירים מתעדים את עצמם נוהגים בפראות ומעלים את הסרטונים לרשתות החברתיות. מדובר בסכנה של ממש בכבישים לא רק של העבריינים אלא גם של נהגים והולכי רגל תמימים.
במקרה שאירע השבוע שעבר בדיר אל אסד, נהג בן 27 תועד נוהג בצורה מסוכנת, חוצה קו הפרדה רצוף ומתפרע על הכביש. היחידה המרכזית של אגף התנועה פתחה בחקירה מהירה, איתרה את החשוד, עצרה אותו בביתו והחרימה את רכבו.

במקרה נוסף, נהג בן 23 שנעצר בעקבות תיעוד דומה נמצא נוהג תחת השפעת סמים. רישיונו נפסל ל-30 יום והוא זומן לדין. כאמור מדובר בתופעה רחבת היקף, מסוכנת ומדבקת: סרטון אחד ברשתות החברתיות גורר אחריו חיקויים ואתגרים מסוכנים נוספים, בעיקר בקרב נהגים צעירים.
החוקרים פועלים סביב השעון, באיסוף מודיעין גלוי וסמוי, כדי לאתר כל נהג שמסכן את הציבור בכביש גם כשלוחיות הרישוי מוסתרות. המסר של המשטרה חד וברור: מי שנוהג בבריונות על הכביש – ייעצר, רכבו יוחרם והוא יובא לדין.
התופעה של משחקים מסוכנים בכבישים מתרחשת בעיצומה של מכת מדינה של תאונות קטלניות עוד ועוד הרוגים ופצועים בכבישים מדממים.
