נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) לאולטימטום שהציבה בריטניה על ישראל, לפיו אם לא תנקוט צעדים ממשיים לסיום הלחימה בעזה, תכיר לונדון במדינה פלשתינית כבר בספטמבר: "זה תגמול לחמאס – ואני לא במחנה הזה".
לדבריו, "לא מסכים עם מקרון לגבי הכרה במדינה פלשתינית. הוא אדם טוב, פשוט לא מסכים איתו. סטארמר עושה אותו דבר כמו מקרון, זה בסדר פשוט אני לא חייב להסכים איתם".

בנוסף, הנשיא טראמפ שנפגש אך אתמול עם ראש ממשלת בריטניה הבהיר כי "מעולם לא דנתי בהחלטת בריטניה להכיר במדינה פלשתינית", והדגיש: "צריך להאכיל את הילדים בעזה, גם מלאניה רואה את התמונות שאנחנו רואים והיא חושבת שזה נורא".
כזכור, בהצהרה המלאה של ראש הממשלה הבריטי נכתב: "בשל המצב הגובר והבלתי נסבל בעזה והסיכוי ההולך ופוחת לתהליך שלום לקראת פתרון שתי מדינות, עכשיו זה הזמן הנכון לקדם עמדה זו.
