פרסום ראשון בחדשות 14: למרות המלחמה והקריאות לקיצוץ בהוצאות משרדי הממשלה – משרד המשפטים מבקש להכפיל את תקציב רכישת התמונות לבניין החדש שלו בירושלים, עד לסכום של 200 אלף שקלים. מדובר בבניין שהוקם בקריית הממשלה בעלות של מאות מיליוני שקלים, והחל באכלוס לפני כחודשיים בלבד.
לפני כשלושה שבועות פורסם מכרז לרכישת תמונות זכוכית לקירות הבניין החדש, בסכום של -200,000 שקלים. זאת, למרות שכבר התבצעה התקשרות עם חברת "אולפני אסף בע"מ" על סך 100,000 שקלים. בהמשך, פנה המשרד וביקש להגדיל את ההזמנה.
במסמכי המכרז נכתב: "לאחר פגישה עם האוצרת ושיחה עם הספק הזוכה, נראה שסכום של 100,000 ש"ח עבור תמונות לכלל הקומות בבניין החדש לא יספיק. לאחר ביצוע מיפוי והערכת כמות סבירה – נודה לאישור הוועדה לצורך הגדלת ההזמנה הקיימת ל-200,000 שקלים".
בעקבות המידע, פנינו למשרד המשפטים ושאלנו מדוע בתקופה גורלית זו, שעה שמדינת ישראל מצויה באתגר כלכלי מוציאים סכום עתק שכזה על תמונות – והאם לא ניתן היה להסתפק בחלופות פשוטות וזולות יותר.
תגובת המשרד לא פחות ממדהימה: "מדובר בתקציב מסגרת בלבד. עד כה נרכש מספר קטן של תמונות בעלות של כמה מאות ש"ח בלבד. במסגרת זו הוצבה במשרד המשפטים החדש תמונה של הר הבית".
כאמור, ובניגוד לתגובה הנ"ל מסמכי ההתקשרות ופרוטוקול ועדת המכרזים מספרים סיפור אחר לגמרי.
