כתבנו המדיני תמיר מורג, חשף היום (שלישי) לראשונה בתוכניתו של שמעון ריקלין, "ריקלין ושות'", את נקודת מבטו האישית על הגירוש מגוש קטיף. מורג, שהיה אז חבר במפלגת העבודה, תיאר את החוויות והתחושות שלו כמי שהיה "בצד השני" באותה תקופה.
"אני זוכר שכשהייתי במפלגת העבודה, ביקרנו בגוש קטיף ופגשנו את המתיישבים. היה מפגש מעניין וטוב, שיחה אמיתית", אמר מורג.

"עם זאת, בשמאל הייתה התייחסות לאירוע כ'מעבר דירה'. הביטוי הזה 'מעבר דירה' – היה נפוץ, כאילו מדובר במשהו פשוט ורגיל. 'מה הם עושים עניין מזה שעוברים דירה?'" הוסיף, כששמעון ריקלין הגיב: "איזו רשעות".
מורג המשיך וסיפר על השינוי התודעתי שעבר עם השנים: "כמה שנים אחרי ההתנתקות אמרתי לחבר שלי שההבדל בין זה לבין מעבר דירה הוא כמו ההבדל בין מכה בראש שאתה שוכח מהר, לבין סטירה שזוכרים לכל החיים".
