השבוע ישראל הכריזה על הקלות חדשות ברצועת עזה ועל הרחבת היקף הסיוע שנכנס לרצועה. האו"ם וחמאס מתנגדים לפעילות חברת הסיוע האמריקאית, ודורשים שהמשאיות יגיעו ישירות למרכזי האוכלוסיה ברצועה, שבהם חמאס שולט וכפי שראינו, גם משתלט על הסיוע.
לטענת האו"ם, הכאוס במתחמי החברה האמריקאית GHF מסכן את העזתים. אלא שכשהמשאיות עושות את דרכן לשכונות העזתיות במתכונת המקובלת על האו"ם, הן נתקלות בהמוני עזתים שבוזזים אותן. המהומות שפורצות סביב המשאיות שנכנסות לרצועה מסכנות את העזתים וגורמות גם לפצועים והרוגים. אזרח עזתי שתועד מדמם לאחר אחת התקריות האלה סיפר: "ירדתי עם שק מהנגרר, ואז הגיעו אנשים שזרקו אותי ולקחו את השק. נפצעתי".

באו"ם רוצים להיות מעורבים בחלוקת המוצרים. פעילות החברה האמריקאית כנראה פוגעת להם באגו, וממש לא אכפת להם שהסחורות יגיעו לחמאס, גם על חשבון פגיעה בעזתים. בתקופה האחרונה היינו עדים לתופעה – אנשי חמולות חמושים, שכביכול מאבטחים את המשאיות האלה. לא מן הנמנע שהם פועלים יחד עם חמאס כי המשאיות שהם מאבטחים נכנסים לשטח שבשליטת חמאס.
עכשיו מתברר שאנשי החמולות גם מלבים את המהומה. אזרחים עזתים מדווחים כי אנשי החמולות יורים במי שמנסה להגיע לסיוע. ישנה עוד תופעה מכוערת שקשורה לכניסת המשאיות בדרך שהאו"ם מעוניין בה והתיעודים הרבים שמגיעים מהרצועה חושפים – הסוחרים שהשתלטו על מוצרי הסיוע מוכרים אותם במחירים מופקעים לאזרחים כדי להתעשר.
ישראל חשפה בעבר שחמאס משתלט על סחורה ומוציא אותה לשווקים ביוקר כדי להתעשר, וסביר מאד שזה מה שאנחנו עדים לו גם עכשיו. בינתיים, קרן הסיוע האמריקאית ממשיכה לפעול. בזמן פעילותה היו גם אי סדרים ומהומות שנרשמו, אבל זה לא עצר אותה ובשבוע החולף היא חילקה מיליוני מנות מזון לעזתים.
