שר החוץ גדעון סער קיים היום (שלישי) שיחת נזיפה עם שגרירת הולנד בישראל, הגב׳ מרייט שורמן, בעקבות שורת צעדים שנקטה ממשלת הולנד לאחרונה נגד מדינת ישראל, ביטחונה ונגד שרים בממשלתה.
במהלך השיחה, הבהיר סער כי מדיניות ממשלת הולנד כלפי ישראל מתדלקת את האנטישמיות במדינה. לדבריו, אותה אנטישמיות התגלתה במלוא עוצמתה בפוגרומים שאירעו ברחובות אמסטרדם בנובמבר האחרון, בהם הותקפו אזרחים ישראלים.

בעקבות הסנקציות: שר החוץ זימן את שגרירת הולנד לשיחת נזיפה
סער הבהיר כי ישראל לא תיכנע ללחצים מצד גורמים ג׳יהאדיסטיים, ודאג לאחל להולנד הצלחה בהתמודדות עם גורמי האיסלאם רדיקלי שהתבססו בשטחה. עוד הוסיף כי הלחץ הבינלאומי צריך להיות מופנה כלפי חמאס ולא כלפי ישראל, וכי כל ניסיון הולנדי להשפיע על מדיניות ישראל באמצעות לחץ – נדון מראש לכישלון.
סער טען כי צעדים כמו אלה שנקטה הולנד, לצד מדינות נוספות, דווקא פוגעים במאמצים להשגת הפסקת אש בעזה ולגיבוש מתווה לשחרור החטופים. לדבריו, מדובר בצעדים שמחזקים את הקו הנוקשה של חמאס ודוחפים להסלמה צבאית, ולא להרגעה.

הולנד הודיעה שתאסור את כניסתם של בן גביר וסמוטריץ' למדינה
לדבריו, שר החוץ ההולנדי מודע היטב למאמצים ההומניטריים שעושה ישראל בשטח. הבחירה לפעול נגדה בכל זאת, מעידה לדבריו, על נתק מוחלט בין המציאות בשטח לבין מדיניות ממשלת הולנד.
