לשכת ראש הממשלה הוציאה הלילה (שני) הודעה באנגלית, המכוונת אל הקהילה הבינלאומית. בין היתר, התייחסה ההודעה לשקרים של חמאס, להמשך הלחימה בעזה ולנושא הסיוע ההומניטרי: "ישראל תמשיך לשתף פעולה עם סוכנויות בינלאומיות, כמו גם עם ארצות הברית ומדינות אירופה, כדי להבטיח העברת כמויות גדולות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה".
"אנחנו כבר מאפשרים כניסה של כמויות משמעותיות של סיוע הומניטרי לעזה מדי יום, כולל מזון, מים ותרופות", נכתב בהודעה, "למרבה הצער, חמאס, אשר עושה שימוש מכוון באזרחים כמגן אנושי, פועל מתוך בתי חולים ומאחסן נשק בבתי ספר וגני ילדים, גונב את הסיוע מהאוכלוסייה בעזה פעמים רבות, ואף יורה על פלסטינים".

"למרות שהמצב בעזה קשה, וישראל פועלת כדי להבטיח את העברת הסיוע, חמאס מנסה להרוויח מהצגת מצג של משבר הומניטרי", הובהר בהודעת הלשכה, "לצורך כך הם מפרסמים לתקשורת מספרים בלתי מאומתים ומפיצים תמונות שעברו בימוי או מניפולציה על ידי חמאס".
"אנו נלחמים במלחמה צודקת, מוסרית – מלחמה על עצם קיומנו. אף מדינה בעולם לא הייתה מאפשרת לקבוצת טרור ששואפת להשמידה לשלוט בשטח סמוך, במיוחד לאחר מתקפה ג'נוסידית שביצעה ב-7 באוקטובר, כאשר חמאס טבח ביותר מ-1,200 בני אדם, שרף תינוקות חיים ושחט בני נוער במסיבת מוזיקה. חמאס מתגאה בכוונתו לשוב ולבצע את הטבח שוב ושוב", אמרו בלשכה, וחתמו: "נמשיך לנהוג באחריות, כפי שתמיד נהגנו, ונמשיך לפעול להשבת חטופינו ולתבוסת חמאס – זוהי הדרך היחידה להבטיח שלום לישראלים ולפלסטינים כאחד".
