ברחוב פנחס לבון שבעיר בחולון נערך היום (שני) טקס לציון הריסת הבניינים שנפגעו במתקפת הטילים האיראנית במהלך מבצע "עם כלביא". הטיל שפגע במקום נשא מטען של מאות קילוגרמים וגרם לנזק נרחב – עשרות נפצעו, בהם גם קשה, ורבות מהדירות נהרסו כליל.
האירוע התקיים במעמד שר הביטחון ישראל כ"ץ, כשברקע נראים הבניינים החרבים ותושבים שפונו מבתיהם. מדובר במבנים ישנים שכללו עשרות דירות, שהיו בתהליכי התחדשות עירונית עוד לפני הפגיעה. לאחר קבלת האישורים הנדרשים, החלו העבודות להקמת בניינים חדשים, במסגרת שיתוף פעולה בין הדיירים, העירייה והחברה המבצעת.

במהלך דברי ראש העיר פרצה מהומה, כשכמה מהתושבים מחו על תחושת ההזנחה מצד הרשויות. "וידוא הריגה, ממש ככה", אמר אחד מהם. "הרגו אותנו ומוודאים שמחוסלים". תושבים נוספים הביעו כעס על אופיו הראוותני של האירוע, שראו בו ניסיון לחגוג על חשבונם. "זה נורא מיותר בעיניי. זה החיים שלנו שנהרסו, לא הפקה".
גם כיום, כחודש וחצי לאחר הפגיעה, ישנם תושבים שמרגישים נטושים. אחת מהן, אם לשני ילדים, בהם ילדה עם צרכים מיוחדים, סיפרה: "המדינה נתנה לי לישון בבית מלון עד לראשון באוגוסט, אבל חוזה הדירה הבא שלי מתחיל רק בראשון בספטמבר. אין לי לאן ללכת. פשוט זורקים אותי לרחוב".
העבודות במקום צפויות להימשך זמן רב, אך בסופן תיבנה שכונה חדשה שתשיב את החיים לשכונה שנפגעה קשות.
