לאוניברסיטה העברית יש חברת בת, בשם "מכון מגיד". למכון הזה שנמצא בבעלות האוניברסיטה יש כמה תפקידים, בין היתר – לזכות במכרזים מטעם משרדי ממשלה ולהכניס רווחים לאוניברסיטה.
חברת הבת הזו של האונ' העברית מפעילה גם את "מכון אקורד", מכון שמספק סקרים ומחקרים בשלל נושאים, אך כפי שכבר הראנו בעבר מדובר גם בארגון מאוד פוליטי שפעל לקדם את המאבק ברפורמה המשפטית.

אבל מסתבר שהפוליטיזציה של הארגון הזה, שכאמור מופעל למעשה על ידי האוניברסיטה העברית – הולכת צעד קדימה, כאשר המנכ"ל שלו קורא להטיל סנקציות ועונשים על שרים בממשלה.
רון גרליץ, מנכ"ל אקורד, מסביר שצריך לפעול נגד הממשלה וקורא לעודד הטלת סנקציות נגד שרים בממשלת ישראל – משום שלדבריו מדובר במעשה פרו ישראלי. כאמור, מדובר במכון שמופעל למעשה על ידי ובחסות האוניברסיטה העברית.
תגובה האוניברסיטה העברית: "הדברים נאמרו על דעתו בלבד ומייצגים רק אותו".
