accessibility-icon
share-icon
צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בשורה לתושבי הצפון: אושרה הרחבת הכביש המסוכן למרכז הרפואי

דביר כהן

דביר כהן

ג אב ה'תשפה (28.07.25)

5

0

like

0

dislike

הכביש למרכז הרפואי צפון-פוריה יורחב לשני נתיבים בכל מסלול עם הפרדה קשיחה - בעלות של כ-60 מיליון שקלים • העבודות על הרחבת הכביש צפויות להתחיל בתוך כחודש • ראשי הרשויות בירכו על המהלך


שרת התחבורה מירי רגב אישרה היום (שני) כ-60 מיליון שקלים להרחבת כביש 768 – במקטע שמצומת פוריה ועד למרכז הרפואי צפון-פוריה, והפיכתו לדו נתיבי ודו מסלולי עם הפרדה קשיחה באמצע. העבודות על הרחבת הכביש צפויות להתחיל בתוך כחודש.

במשך שנים רבות נשמעה זעקה על הצורך בהרחבת מקטע הכביש הזה, בו מוסעים לאורך כל שעות היממה אנשים הזקוקים לטיפול רפואי מציל חיים. בעקבות העובדה שהכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון וללא שוליים, בשל היותו כביש "אדום" בו מתרחשות תאונות רבות, הוא נסגר לעיתים לנסיעה למשך שעה ארוכה – מה שעלול לפגוע במלאכת הצלת חיי אדם.

maximize-image
images-count1+
הכביש בצומת פוריה, ארכיון | צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

ראש עיריית טבריה יוסי נבעה: "אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב על הבשורה החשובה הזו. מדובר לא פחות מצעד מציל חיים על כל המשתמע מכך – מחד פחות תאונות דרכים במקטע הכביש הזה ומאידך רכבי החירום וההצלה יוכלו להגיע מהר יותר למרכז הרפואי ללא קשיים שנוצרים בשל חסימת הכביש או פקקי ענק".

ראש המועצה האזורית הגליל התחתון ויו"ר אשכול כנרת עמקים ניצן פלג: "זוהי בשורה משמעותית למרחב שלנו. החלטה חשובה שתציל חיים. אנחנו מודים לשרה רגב על הבנת הצורך בחשיבותם של חיי אדם בכבישי הארץ ובגליל בפרט".

maximize-image
images-count1+
מרכז רפואי 'צפון' (פוריה) | צילום: דוברות

ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום: "אני מצטרף לתודות לכל מי שהובילו את אישור הפרויקט החשוב. אני סמוך ובטוח כי חברת נתיבי ישראל בראשות המנכ"ל תא"ל במיל' ניסים פרץ תצא בהקדם לביצועו. כביש 768 הפך בשנים האחרונות עורק תנועה מרכזי ולצערי אירעו בו גם תאונות דרכים רבות שמנעו את ההגעה למרכז הרפואי לצפון. לא פחות חשוב מהרחבת הכביש היא העובדה שבמסגרת הפרויקט תיפתח כניסה נוספת למרכז הרפואי, דבר שיפחית את עומסי התנועה בשגרה ויאפשר הגעה מהירה יותר בעתות חירום כפי שחווינו כולנו לאחרונה".

מנהל המרכז הרפואי צפון ד"ר נועם יהודאי: "אני מברך על ההחלטה החשובה שתציל חיים. הרחבת הכביש תמנע תאונות, תאפשר מעבר של אמבולנסים, מטופלים ואנשי צוות בשעת חירום ותשפר דרמטית את הנגישות של תושבי האזור לשירותי המרכז הרפואי. אני מבקש להודות לשרת התחבורה, להנהלת אשכול כנרת עמקים, לראשי המועצות האזוריות עידן גרינבאום וניצן פלג ובמיוחד לראש עיריית טבריה יוסי נבעה שלא נחו עד למציאת פתרון לכביש הצר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News