בזמן שחמאס הריצו את קמפיין ההרעבה השקרי שלהם – בעזה מכרו זהב. שוק הזהב הוותיק בעיר עזה נפגע במלחמה, אבל נראה שעוד יש בו חניות פתוחות, שמרבות לפרסם את הסחורה שלהן ברשתות החברתיות. ולא רק זהב, גם שעוני יוקרה, תמרוקים, בשמים, מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים – כל אלה עוד קיימים ברצועה, כאשר תיעודי העסקים והחנויות ממשיכים להגיע גם החודש.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
ישראל שולטת היום ברוב רצועת עזה, אבל אזורים מסויימים – בעיר עזה, בדיר אל-בלח ובח'אן יונס לא הותקפו כלל במלחמה, או הותקפו חלקית. האזורים האלה הם מעוזים של חמאס ושם העסקים פורחים. תיעודי החנויות והעסקים מגיעים מפרסומות שמכוונות ללקוחות בתוך עזה, לא ל-BBC או ל-"ניו יורק טיימס". העזתים רוצים למכור – ומעלים לרשת.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
בדף האינסטגרם של אחת מחנויות התכשיטים נכתב: "פנקי את עצמך, הדגמים היוקרתיים ביותר של זהב רוסי. משלוחים לכל מחוזות רצועת עזה". גם המסעדות ובתי הקפה כמובן ממשיכים לעבוד ברצועה, מפרסמים תפריטים ומייחצנים את עצמם ברשתות. בית הקפה "אלעאצמה" בנוסיראת, למשל, מעיד על עצמו: "בפעם הראשונה איכות כזו במרכז הרצועה", ובסטורי שלו הוא מפרסם מטעמים.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
וחוץ מנוסיראת, תיעודים רבים של בתי קפה, מסעדות ופינוקים ממשיכים להגיע מרחבי הרצועה, כשגם אולמות האירועים בה עדיין פתוחים. ועכשיו לשאלה המתבקשת – עד כמה התמונות האלה מייצגות? הבתים של רוב העזתים נהרסו במלחמה, ובתקשורת אנחנו כל הזמן רואים עזתים נאבקים כדי להשיג קמח.

העזתי הממוצע אינו יכול להרשות לעצמו מותרות, אבל העובדה שחנויות זהב ומסעדות עדיין פתוחות מדברת בעד עצמה. המציאות בעזה קשה מאד – אבל היא בוודאי רחוקה מזו שהציג חמאס בחודש האחרון, בקמפיין ההרעבה המפוברק שלו שסחף את העולם.
