בעקבות שנה שחונה וירידת מתמדת של כ-1 ס"מ ליום במפלס הכנרת, עקב אידוי טבעי ושאיבה, נגלה האי המפורסם בכנרת מול חוף מעגן, מעל קו המים, במרחק כ-50 מטר מהחוף. מצילום רחפן של איגוד ערים כנרת, התגלה כי כבר קיימת עליו צמחייה ומקננות ציפורים.
הפעם האחרונה בה נגלה האי היה בשנת 2020, לאחר 5 שנים שחונות. על פי מדידות רשות המים, מפלס הכנרת יורד בהדרגה בכל יום מאז חודש פברואר, ונמדד הבוקר (שני) על 212.38-, כאשר המפלס גבוה רק ב-62 ס"מ (!) מהקו האדום התחתון.


עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כנרת: "האי שהופיע שוב, הוא עדות לחורף השחון שהיה ושנת הבצורת הקשה שעוברת עלינו, ומחדד את העובדה כי מקורות המים שמזינים את הכנרת הולכים ומדלדלים. לצד התקווה והתפילות ששנה הבאה יהיה חורף רווי משקעים, אנו נערכים לפרויקט 'ההזרמה ההפוכה' ומצפים מכל העוסקים בכך שיתגייסו ויקימו במהירות האפשרית את מתקני ההתפלה הנוספים על מנת שבאמצעותם נוכל למלא את הכנרת בעתיד".
