דובר ממשלת גרמניה מסר היום (שני) כי בברלין שוקלים צעדים נוספים להפעלת לחץ על ישראל בעקבות ה"מצב ההומניטרי" ברצועת עזה. לדבריו, "הקנצלר היה מאוד ברור בשיחה עם ראש ממשלת ישראל – אם לא תושג התקדמות, ממשלת גרמניה מוכנה להגביר את הלחץ".
למרות זאת, הדובר לא פירט אילו צעדים נשקלים, אך הדגיש כי "באופן עקרוני, אנו מוכנים לנקוט צעדים נוספים", בהתייחס לישיבת הקבינט הביטחוני שצפויה להתכנס מאוחר יותר היום בברלין.

קריאות להצטרפות לגינוי אירופי לישראל
ברקע העמדה הזו, מרץ ניצב תחת לחץ מצד שותפיו לקואליציה – בעיקר מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית. דובר החוץ של המפלגה אדיס אחמטוביץ' ויו"ר הסיעה לשעבר רולף מוטזניץ' שיגרו מכתב לקנצלר ולשר החוץ יוהאן ודפול, בו דרשו שינוי מיידי במדיניות כלפי ישראל – כולל הצטרפות להצהרת הגינוי עליה חתמו 28 מדינות באירופה, בהן בריטניה וצרפת.

קרע בגרמניה סביב ישראל: דרישה להצטרף לגינוי – הקנצלר מתנגד
הצהרה זו גינתה את המצב ההומניטרי הקשה ברצועה, כינתה את חלוקת הסיוע "הזנת סיוע בטפטוף" וטענה כי "מחריד" שיותר מ-800 אזרחים נהרגו בעת שחיפשו מזון ושתייה.
בנוסף, הבכירים הסוציאל-דמוקרטים קראו להשעות את הסכם האסוציאציה בין האיחוד האירופי לישראל, ואף העלו טענות נגד המשך ייצוא נשק – שלטענתם נעשה בו שימוש בניגוד לחוק הבינלאומי.
