ימ"ר מרכז חשפה הבוקר (שני) תופעה חמורה של כנופיה גאורגית שפעלה באופן שיטתי ומתוחכם נגד קשישים ברחבי הארץ. שישה חברי כנופיה, שפעלו באזורים חיפה, ראשון לציון, נתניה, אשקלון ואשדוד, נעצרו במבצע מתואם של ימ"ר מרכז, יחד עם קציני הביטחון של חברות האשראי, התחבורה הציבורית והבנקים.
כך פעלה השיטה
העבריינים, כולם בשנות ה-30 לחייהם, התמקמו מדי יום סמוך לתחנות אוטובוס ואיתרו קורבנות, בעיקר נשים קשישות בשנות ה־70 עד ה־90 לחייהן. מתוך יותר מ-100 תלונות, הרוב המכריע של הקורבנות היו נשים.

השיטה הייתה מתוחכמת: שניים מחברי החוליה עלו ראשונים לאוטובוס, יצרו מהומה מכוונת, ודחקו פיזית בקשישה באלימות פסיבית, מה שכונה בתיעודים "שיטת הסנדוויץ", חוסמים את תנועתה בגופם ומסיחים את דעתה. באותו זמן, חבר נוסף גנב את הטלפון הנייד והארנק מתיקה.
לאחר הירידה מהאוטובוס, חברי הכנופיה שיחזרו את הקודים לטלפונים ולכרטיסי האשראי של הקורבנות. תוך דקות משכו כסף מזומן מהכספומט ולעיתים אף נטלו הלוואות מיידיות מהחשבון. בחלק מהמקרים מדובר בעשרות אלפי שקלים, עד ל-50 אלף ש"ח לקורבן.
היקף הגניבה הכולל מוערך בלמעלה ממיליון וחצי שקלים.

חקירה וגל מעצרים
במהלך השבועות האחרונים, ניהלה היחידה המרכזית של מחוז מרכז חקירה סמויה ומסועפת נגד החוליה, בחשד לעבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע.
במסגרת החקירה ריכזו הבלשים מעל 100 תיקים בעלי מאפיינים דומים, שבהם דווח על מקרים בעלי דפוס פעולה זהה, מאזור השפלה, גוש דן, חיפה, אשדוד וערים נוספות.

הבוקר, לאחר איסוף ראיות, נעצרו ששת החשודים, תושבי המרכז והדרום, בפשיטה משטרתית שכללה גם חיפוש ותפיסת ממצאים רלוונטיים. הם יובאו בהמשך לדיון בבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.
