accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

נדחתה בקשת הממשלה להקדמת הדיון על מינוי נציב שירות המדינה

רבקה שורק

רבקה שורק

ג אב ה'תשפה (28.07.25)

43

7

like

0

dislike

השופט דוד מינץ דחה את בקשת הממשלה להקדים את הדיון במינוי נציב שירות המדינה, שיתקיים ב־21 בספטמבר כמתוכנן, וכן את הבקשה לקיים את הדיון בעל פה בלבד וללא טיעונים בכתב


השופט דוד מינץ דחה היום (שני) את בקשת הממשלה להקדים את הדיון במינוי נציב שירות המדינה, שיתקיים כמתוכנן ב‑21 בספטמבר. גם הבקשה לקיים את הדיון בעל פה בלבד, ללא התייחסות לטענות בכתב – נדחתה.

בתוך כך, בקשת הממשלה הוגשה בעקבות החלטת שופט העליון דוד מינץ לקיים דיון נוסף בנושא מינוי הנציב – בהרכב מורחב של חמישה שופטים. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת היועמ"שית, שביקשה לשמר את פסיקת השופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז ונועם סולברג, בה נקבע כי יש למנות נציב רק באמצעות "הליך תחרותי", אף שהחוק המפורש קובע אחרת.

maximize-image
השופט דוד מינץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנימוק המרכזי של הממשלה לבקשת ההקדמה הוא הדחיפות במינוי נציב קבוע – תהליך שממתין כבר למעלה משנה ונדון שוב ושוב בבג"ץ, הן בנוגע למינוי קבע והן לממלאי מקום.

"על שולחן בית המשפט הנכבד מונחת שאלה דחופה עם השלכות מרחיקות לכת", נכתב בבקשה שהגישה המדינה, ובהודגש כי "המתנה של חודשיים נוספים עד לדיון הנוסף בלתי סבירה באופן קיצוני".

עקבו אחרינו גם ב-Google News