פרשת מעצרה של פעילת השמאל שהצהירה על כוונותיה לרצוח את ראש הממשלה הכניסו את המחאה למבוכה רבה. העצורה, פעילת מחאה ותיקה עוד מלפני עשור במחאת בלפור וארגון קריים מיניסטר, הודתה בפני עמיתיה להפגנות כי בכוונתה לרצוח את ראש הממשלה.
העצורה סיפרה את הדברים לפעיל המחאה עודד אליש, שהתקשר לפעיל מחאה אחר, איש השב"כ לשעבר גונן בן יצחק שהסגיר אותה לרשויות.

מערך עוטף עצורים, ארגון עו"ד שמלווה עצורים מהמחאה פרסם כי הפעילה פנתה אליהם שייצגו אותה, אך ההתקשרות נעצרה, כנראה משום שאחד מעורכי הדין של הארגון הזה, עו"ד בן יצחק הוא זה שהסגיר את החשודה לשב"כ.
הודעה יצאה בשם מערך העצורים לפיה "המחאה כולה מוקיעה ומגנה נחרצות כל קריאה או ניסיון לאלימות מכל סוג". האמנם? בעוד שראשי המחאה ביקשו לגמד את האירוע ולסנגר על ההסגרה של הנאשמת למשטרה, פעילים אחרים, חלקם שותפים של פעילת השמאל למחאה עוד מימי בלפור, טוענים שעודד אליש וגונן בן יצחק בגדו בשותפתם למאבק.

אחד מהם הוא פעיל המחאה עלי ברוק, שותפה של העצורה להפגנות בבלפור, שטוען כי הסגרת פעילת השמאל הוא "מעשה הלשנה, בגידה במחאה". ברוק לא לבד בתחושה הזו.
עו"ד איילת השחר סיידוף, מראשי המחאה ויו"ר ארגון אמהות בחזית, טענה כי בן יצחק ואליש הן "שני גברים פחדנים וצדקנים שעשו נזק למחנה שלם ובעיקר בגדו בחברתם הטובה שהסיכוי שלה להוציא משהו בסגנון לפועל הוא לא אפסי, הוא לא קיים".
עודד אליש ובן יצחק תוארו בקרב פעילי מחאה כמלשינים ובוגדים, אידיוטים שימושיים של נתניהו.

נורית בודינסיקי, פעילת מחסום ווטש וחברתה של הפעילה שתכננה לרצוח את נתניהו, כתבה כי "אין דבר בזוי יותר מבגידה בחבר שהאמין בך. אין דבר יותר עלוב מלהכניס חברה לתהום ללא תחתית".
עו"ד בן יצחק ועודד אליש, פתחו במסע הסברה ברשתות מדוע הם היו חייבים להסגיר את מתכננת הרצח. לדברי אליש, פעילי המחאה מדברים נגדו כאילו היה למלשין בגסטפו. מאז שהתוודה כי הוא זה שהסגיר את פעילת המחאה הוא כותב שוב ושוב ברשתות החברתיות שלא הייתה לו ברירה. אבל מבחינת עמיתיו, יש להרחיק את אליש ובן יצחק מהמחאה.
