על רקע כישלון המשא ומתן בדוחא, והחזרת המשלחות הישראלית והאמריקאית, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (ראשון) למלחמה בעזה, לכל נושא ה"רעב" ברצועה, ולהמשך ההתנהלות של ישראל מול ארגון הטרור הרצחני חמאס: "ישראל תצטרך לקבל החלטה לגבי עזה. אני יודע מה אני הייתי עושה אבל לא בטוח שאני צריך להגיד".
"נתנו 60 מיליון דולר למזון לעזה לפני שבועיים, אף מדינה אחרת לא עשתה את זה חוץ מאיתנו", אמר הנשיא, "עכשיו צריך להוציא את החטופים – יש 20 חטופים חיים. יש הרבה גופות וההורים רוצים את הגופות באותה מידה שהם היו רוצים את הילד שלהם אם היה חי".

"ישראל תצטרך לקבל החלטה. אני יודע מה אני הייתי עושה אבל לא בטוח שאני צריך להגיד את זה. זה נורא כשאני רואה את הילדים בעיקר בשבועות האחרונים – אנשים גונבים מזון וגונבים כסף, וגונבים כסף למזון", המשיך טראמפ, "זה בלגן, כל המקום הזה בלגן".
"עזה ניתנה לפני שנים רבות כדי שיהיה שלום. זה לא הולך טוב", הבהיר הנשיא, "מי שהיה ראש ממשלת ישראל אז וויתר על עזה, זה היה דבר לא חכם לעשות. וזה גרם לסיטואציה להיות יותר גרועה".

דבריו של נשיא ארה"ב, כאמור, מגיעים על רקע התקיעות במו"מ ונושא ה"רעב" ברצועה. כזכור, הדרג המדיני הורה הבוקר לצה"ל לפתוח בהפוגות טקטיות יומיות בעזה, המאפשרות תנועת שיירות סיוע והזרמת מזון ותרופות. ההחלטה, שמגיעה בתיאום עם האו"ם ובלחץ בינלאומי גובר, נתפסת בקרב רבים בציבור ובמערכת הביטחון כוויתור מיותר – בזמן שחמאס ממשיך להחזיק בחטופים, מקשיח עמדות ואף משתמש בסיוע להמשך שרידותו.

הדברים ממשיכים את אותו הקו אותו מציג הנשיא מאז כישלון המו"מ הנוכחי. בשישי האחרון, טראמפ התייחס למשא ומתן עם ארגון הטרור חמאס ואף שיחרר אזהרה מרומזת לבאות לבכירי הארגון. לדבריו, חמאס איננו מעוניין בעסקה. "אני חושב שהולכים לצוד אותם".
