ברצועת עזה רבים זועמים על חמאס. בסוף השבוע דווחנו שהמשא ומתן לעסקה לא עלה יפה, וכרגיל חמאס מערימים קשיים ודרישות מופרכות. "הכל קרס, על מה תחזרו לשלוט?" תהה השבוע ערוך הדין העזתי מואמן אל-נאטור בראיון שבו מתח ביקורת על חמאס: "תחזרו ותביאו מימון מחו"ל כדי לבנות מנהרות ומלחמות אבסורדיות? וכדי לעשות עוד 7.10? להביא נשים, ילדים ואזרחים כדי להרוג אותם או לעשות עליהם משא ומתן? בשביל מה?"
אזרחית עזתית נוספת הפנתה גם היא מסר לצוות המשא ומתן של חמאס: "אתם יושבים לכם ברווחה והכרס שלכם 10 מטר לפניכם, ואני חיה פה בהשפלה – איך אתם מצווים עליי להיאזר באיתנות?!". זה אינו תיעוד אחד או שניים, אלא עשרות ואולי מאות תיעודים רק מהימים האחרונים של עזתים שכועסים על החמאסניקים העקשנים.

אתמול דווח גם על פתיחה צפויה של מעבר רפיח בין עזה למצרים, וכבר החלו להופיע תיעודים של משאיות מתאספות בצד המצרי. הרבה עזתים רוצים לעזוב את הרצועה ופתיחת המעבר מעודדת אותם: "נגיע לשערי מעבר רפיח אינשאללה כמנצחים. אנחנו נברח מעזה!" תיעד את עצמו אחד הגולשים בסמוך למעבר רפיח.
ביממה האחרונה התפרסמו גם תיעודים של המוני עזתים מתנפלים על חבילות סיוע שהוצנחו מהאוויר על ידי צה"ל וגם ממטוסים של איחוד האמירויות. בתוך כך, נמשך שוד המשאיות שנכנסות דרך המעברים. עזתים שכבר יודעים את מסלולי המשאיות שנכנסות דרך מחסום זיקים, מחכים להם ובוזזים אותן – לא ברור כמה מהן מגיעות בסוף ליעד.

עזה היא כמובן מקום קשה מאד, אבל מול הקמפיין המפוברק של חמאס שטוענים שישראל מרעיבה את עזה, נזכיר כפי שהזכרנו לאורך כל המלחמה – מסעדות עדיין פתוחות ברחבי הרצועה ואפשר גם למצוא מראות של רווחה בתוך הכאוס. מול המצלמות חמאס מדבר על סבל, אבל מאחורי הקלעים הוא ממשיך לגרום לו. אפילו בעזה יש מי שכבר לא קונה את הסיפור של חמאס – ופשוט רוצה לברוח מהרצועה.
