בשמי ניו יורק נפרש אמש (שבת) שלט אווירי מעורר תשומת לב עם הכיתוב: "שונאים סוציאליזם? גם אנחנו! תעברו לפלורידה" – מסר פרובוקטיבי ביוזמתו של הסנאטור הרפובליקני ריק סקוט.
הבאנר הופרח מעל קוני איילנד וחוף ג'ונס, בזמן שתושבים רבים בילו בחופים, ומטרתו הייתה לעודד הגירה לפלורידה כמקלט מהפוליטיקה הסוציאליסטית של ניו יורק, על רקע עלייתו של המועמד הדמוקרטי והסוציאליסטי זוהראן ממדאני.
👀 spotted in NY
Florida is the place to escape socialism! pic.twitter.com/yBZxWdr0e5
— Rick Scott (@ScottforFlorida) July 26, 2025
בריאיון לרשת פוקס ניוז, אמר סקוט: "בעוד שתושבי ניו יורק נהנים מהחופים, הם קיבלו תזכורת קטנה לכך שבפלורידה יש גם חופים מהיפים בעולם – וגם חירות מהסוציאליזם".
המהלך הגיע בעקבות זכייתו של זוהראן ממדאני, מועמד דמוקרטי המזוהה עם אגף סוציאליסטי במפלגה, בבחירות המקדימות לראשות עיריית ניו יורק, כשהוא גובר על יריבו, מושל ניו יורק לשעבר, אנדרו קואומו.

סקוט ביקר בחריפות את הפוליטיקה בניו יורק ואת עלייתו של ממדאני, שלדבריו מייצג קו רדיקלי שמאיים על יסודות החלום האמריקאי. "ניו יורק הייתה סמל להצלחה האמריקאית, עיר של הזדמנויות בלתי מוגבלות," אמר. "היום זו עיר של מיליארדרים בלבד, של קמפוסים שבהם סטודנטים יהודים מותקפים, ושל רדיפה נגד הקפיטליזם".
הסנאטור הוסיף כי המפלגה הדמוקרטית כולה נמצאת במסע "להרוס את המדינה ולבנות אותה מחדש בדמותה הרדיקלית", תוך שהוא מצביע על כישלונות של מדינות סוציאליסטיות כמו קובה וונצואלה כדוגמאות אזהרה.

"זה רעיון ישן, ברברי ומסוכן שנכשל בכל פעם שנוסה", טען. "משפחות נמלטו ממשטרים כאלה כדי להגיע לפלורידה, שם הן מצאו חירות". לסיכום, סקוט הזהיר כי "החלום האמריקאי הולך ונעלם בניו יורק, ומשפחות ניו יורקיות ראויות ליותר".
