פעיל ההסברה יוסף חדאד הדגיש בריאיון לדנה ורון בתוכנית "המהדורה המוקדמת" את הבעיה בהסברה הישראלית והכישלון מול קמפיין "הרעב" בעזה: "האשמה שלנו, אם את שואלת אותי מה אנחנו אשמים, חוץ מחוסר ההסברה – עצם העובדה שאנחנו חושבים שאם אנחנו נעשה את זה אחרת, העולם פתאום יתנהג אחרת".
"רבותיי, העולם והממשלות בעולם מוחלשות", הבהיר חדאד, "למה הן מוחלשות? בגלל ההגירה הקיצונית שהגיעה מהמזרח התיכון, בתוספת אותו שמאל רדיקלי אירופאי, התנועות פרוגרסיב-ווק האלו, ואנחנו מקבלים ממשלות חלשות. למה מקרון ככה חלש? כי הוא מפחד – הרי מרסיי ופריז כבושות".

חדאד שיתף: "אני כל יום מזכיר לעצמי את השבעה באוקטובר, כדי שנבין שאותם אנשים שכיום אתה מרחם עליהם – הם חגגו בשבעה באוקטובר, הם שמחו בשבעה באוקטובר, והם ייחלו למוות ורצח של עוד ישראלים בשבעה באוקטובר. ותוסיפו לכך, לא רק שאנחנו לא מרעיבים – אלו בעצם חמאס והאו"ם. ואז ישראלים מתוכנו באים ומאשימים את מדינת ישראל ואת חיילי צה״ל".
"אני לא מצפה בתוך 45 דקות של הרצאה או 10 דקות ריאיון, לשכנע אנטי-ישראלי מובהק עם סמל של חמאס על המצח שלו", הסביר חדאד, "אבל אני מצפה בהחלט לשכנע את ה-50/50, וזה קורה. תמיד בהרצאות שלי יש איזה שלוש קבוצות שמגיעות לשמוע אותי. הרוב אלה ה-50/50, שהם לא בעד או נגד ישראל, אלא באים להקשיב לערבי-ישראלי על המציאות שלו, ואם אני מדבר את האמת ומביא עובדות – בסוף ההרצאה הם בצד שלנו".
