השרה אורית סטרוק תקפה היום (ראשון) את הצנחות הסיוע ההומניטרי לעזה, בריאיון לתוכנית "ארבע" עם אמיר איבגי. סטרוק ביקרה בחריפות את הפער בין המדיניות עליה דיבר ראש הממשלה בישיבות הקבינט לבין מה שקורה בפועל בשטח, כלשונה.
"זה נראה כמו כניעה. יש פער בלתי מוסבר בין מה ששמעתי מראש הממשלה בישיבות הקבינט לבין מה שאנחנו רואים בפועל", אמרה סטרוק. "לא הצלחתי לקבל שום הסבר. גם הסבר מילולי כבר לא יספק – אני רוצה לראות מעשים", אמרה סטרוק.

השרה ציינה כי היא שומעת שוב ושוב ממשפחות של חללים ופצועים את הדרישה שלא להפוך את הלחימה לסבב נוסף בלבד: "שלחנו את החיילים עם מטרות ברורות, שמעתי מהם את הבקשה, בבקשה, שזה לא יהיה לשווא. עכשיו זה נראה כמו כניעה".
בהמשך התייחסה סטרוק לשיח הציבורי סביב סוגיית החטופים: "יש דיון לגיטימי, האם נכון להציע סיוע הומניטרי או הפסקת אש בתמורה לחטופים. אבל פה, אף חטוף לא משתחרר, החטופים רעבים, והסיוע כולו – הולך לחמאס. אף עזתי רעב לא רואה מזה פירור".
