ככה לא נראה ניצחון מוחלט, ככה לא נראה ניצחון בכלל.
מדינת ישראל יצאה למבצע מרכבות גדעון לפני כמה חודשים עם מטרות ברורות: להכניע את חמאס, להסיר את יכולת השליטה שלו ברצועת עזה ולהביא ללחץ שיאפשר השבת חטופים.

על פי שתי המטרות הללו, מבצע מרכבות גדעון כשל. המטרות לא הושגו. החזרת הצוותים, גם הישראלים וגם האמריקנים, בשבוע שעבר מדוחה, אומרת: אין עסקה, אין הסכם. חמאס לא מעוניין בהסכם כזה. חמאס מקבל את כל מה שהוא רוצה גם בלי לחתום על שום הסכמים.
ואם היינו צריכים להגדיל את החרפה, אז גילינו שאנחנו בעצמנו הלילה מצניחים מזון ואספקה לאויב. אל תתבלבלו – הכסלים הללו מגיעים ישירות לידיים של חמאס. הם במנהרה אוכלים בננות ונהנים מהבוטנים, האגוזים וכל מה שנכנס פנימה.

בינתיים, למעלה, מספרים לנו את סיפור הרעב וההרעבה. העולם אוכל אותו באהבה, ולצערנו גם כאן בישראל יש מי שמשתף פעולה.
אז הגיע הזמן לומר לממשלת ישראל חד וחלק: עמדו מול המצלמות, תגידו לנו לאן אנחנו מתקדמים, לאן זה הולך. כי בינתיים אנחנו, האזרחים, ממש לא מבינים מה קורה כאן.
