accessibility-icon
share-icon
ארכיון | קרדיט: דובר צה"ל
עידו טאובר
עידו טאובר
20

ב אב ה'תשפה (27.07.25)


מבצע מרכבות גדעון כשל - הגיע הזמן לדרוש תשובות מהממשלה

מבצע מרכבות גדעון יצא להכניע את חמאס ולהשיב חטופים - וכשל • אין עסקה, אין הסכם, וחמאס מקבל הכול בלי לחתום • אנחנו מצניחים מזון לאויב, והוא נהנה במנהרות בעוד שמספרים לנו סיפורי רעב


ככה לא נראה ניצחון מוחלט, ככה לא נראה ניצחון בכלל.

מדינת ישראל יצאה למבצע מרכבות גדעון לפני כמה חודשים עם מטרות ברורות: להכניע את חמאס, להסיר את יכולת השליטה שלו ברצועת עזה ולהביא ללחץ שיאפשר השבת חטופים.

maximize-image
images-count1+
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מעיין טואף, לע"מ

על פי שתי המטרות הללו, מבצע מרכבות גדעון כשל. המטרות לא הושגו. החזרת הצוותים, גם הישראלים וגם האמריקנים, בשבוע שעבר מדוחה, אומרת: אין עסקה, אין הסכם. חמאס לא מעוניין בהסכם כזה. חמאס מקבל את כל מה שהוא רוצה גם בלי לחתום על שום הסכמים.

ואם היינו צריכים להגדיל את החרפה, אז גילינו שאנחנו בעצמנו הלילה מצניחים מזון ואספקה לאויב. אל תתבלבלו – הכסלים הללו מגיעים ישירות לידיים של חמאס. הם במנהרה אוכלים בננות ונהנים מהבוטנים, האגוזים וכל מה שנכנס פנימה.

maximize-image
images-count1+
ההיערכות בצה"ל לקראת הצנחת סיוע הומניטרי לרצועת עזה | קרדיט: דובר צה"ל

בינתיים, למעלה, מספרים לנו את סיפור הרעב וההרעבה. העולם אוכל אותו באהבה, ולצערנו גם כאן בישראל יש מי שמשתף פעולה.

אז הגיע הזמן לומר לממשלת ישראל חד וחלק: עמדו מול המצלמות, תגידו לנו לאן אנחנו מתקדמים, לאן זה הולך. כי בינתיים אנחנו, האזרחים, ממש לא מבינים מה קורה כאן.

עידו טאובר

עידו טאובר

עקבו אחרינו גם ב-Google News