משרד החוץ הודיע הלילה (מוצ"ש) כי חיל הים השתלט על הספינה 'חנדלה', והכי כלי השיט עושה את דרכו לישראל כאשר כל הנוסעים בטוחים, זאת לאחר שהספינה הייתה במרחק קצר מרצועת עזה.
בהודעת משרד החוץ נכתב: "חיל הים הישראלי מנע את כניסתה הבלתי חוקית של כלי השיט לאזור הימי של חוף עזה. הכלי השיט עושה את דרכו בבטחה לחופי ישראל. כל הנוסעים בטוחים. ניסיונות בלתי מורשים לפרוץ את המצור מסוכנים, בלתי חוקיים ופוגעים במאמצים ההומניטריים המתמשכים".
All eyes on Handala pic.twitter.com/RlhLpoR2CM
— Handala (@handala0) July 26, 2025
מוקדם יותר הלילה, על הספינה 'חנדלה' שעשתה את דרכה לעזה, ונמצאה במרחק שעות הפלגה ספורות מישראל, כך על פי דיווחים. הפעילים האנטישמים דיווחו כי לאורך שעות היום חגו מעליהם רחפנים, והם הצליחו לעבור את הנקודה בה נעצרה ספינת המדלן ביוני.
כזכור, ביוני, ישראל עצרה את ספינת מדלן מול חופי עזה, עצרה ומאוחר יותר גירשה את 12 הפעילים הבינלאומיים שלה, ביניהם הפעילה השוודית גרטה טונברג וחברת הפרלמנט האירופי הצרפתייה רימה חסן, בתנאי שלא ינסו לחזור.
