במהלך פעילות משטרתית נגד גורמי פשיעה בעיירה אבו דיס שליד מעלה אדומים, איתרו הבוקר (שבת) גורמי האכיפה גור אריה קשור בחצר בית פרטי.
חוקרי רשות הטבע והגנים, בסיוע שוטרי משטרת מעלה אדומים, אספו את הגור והעבירו אותו לבדיקה ולטיפול במתקן בטוח.

לדברי הרשות, "נראה כי הגור ללא פגיעות חיצוניות, אך רזה. רק לאחר סבב בדיקות מקיפות נוכל לקבוע אם הוא סובל מבעיות נוספות".
מדובר בגור האריות השישי שאותר על ידי רשות הטבע והגנים מאז תחילת השנה, נתון המעיד על מגמה מדאיגה של גידול חיות בר מוגנות באופן פרטי ובלתי חוקי.

עוד נמסר מהרשות: "החזקת בעלי חיים מוגנים כמו אריות בגידול פרטי אסורה ומהווה עבירה חמורה, הן בשל הסכנה לבעל החיים עצמו והן בשל הסיכון שהוא מציב לבני אדם".
