קבוצה שנייה של פעילים בינלאומיים מ"קואליציית משט החופש" הנמצאת בדרכה לעזה על סיפון ה"הנדלה", במטרה לשבור את המצור הימי על הרצועה עברה היום (מוצ"ש) את הנקודה שבה נעצרה ספינת ה"מדלן". לדברי הפעילים רחפנים חגים מעליהם בשעות האחרונות. הפעילים עלו על אפודים זוהרים. על פי דיווחים השייטת קיבלה פקודה לעצור את הפעילים.
ביום חמישי האחרון, "קואליציית משט החירות" הודיעה כי איבדה קשר עם ה"הנדלה". "כל התקשורת עם צוות ה"הנדלה" נתקעה", מסרה הקואליציה בהצהרה שפורסמה בערוץ הטלגרם הרשמי שלה. "איבדנו כל קשר עם הצוות שלנו, וישנם מספר רחפנים ליד הספינה, מה שאומר שייתכן שהם היו נתפסים או מותקפים", נמסר.
All eyes on Handala pic.twitter.com/RlhLpoR2CM
— Handala (@handala0) July 26, 2025
כזכור, ביוני, ישראל עצרה את ספינת מדלן מול חופי עזה, עצרה ומאוחר יותר גירשה את 12 הפעילים הבינלאומיים שלה, ביניהם הפעילה השוודית גרטה טונברג וחברת הפרלמנט האירופי הצרפתייה רימה חסן, בתנאי שלא ינסו לחזור.
