accessibility-icon
share-icon
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: שאטרסטוק
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

זלנסקי: "הרוסים מתקשים לפרוץ את גבולות החזית לאוקראינה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

א אב ה'תשפה (26.07.25)

3

0

like

0

dislike

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום כי כוחות אוקראינים מצליחים לבלום את ניסיונות הצבא הרוסי לפרוץ את החזיתות במהלך מתקפת הקיץ • "הם לא מתקדמים. קשה מאוד לחבר'ה שלנו שם. וקשה בכל מקום", אמר זלנסקי לכתבים, אך הוסיף: "גם לרוסים קשה – וזה טוב מבחינתנו"


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (שבת) כי כוחות אוקראינים מצליחים לבלום את ניסיונות הצבא הרוסי לפרוץ את החזיתות במהלך מתקפת הקיץ. "הם לא מתקדמים. קשה מאוד לחבר'ה שלנו שם. וקשה בכל מקום", אמר זלנסקי לכתבים, אך הוסיף: "גם לרוסים קשה – וזה טוב מבחינתנו".

לדבריו, רוסיה אמנם הצליחה לכבוש כמה כפרים בשבועות האחרונים, אך לא הצליחה לפרוץ לערים מבוצרות. באזור פוקרובסק שבדונייצק ניסו קבוצות חבלה רוסיות לערוך מבצעי חדירה קטנים לצורכי תיעוד סמלי – כמו הנפת דגל – אך נבלמו פעם אחר פעם. "זה קרה חמש עד שבע פעמים לאחרונה. פעם אחת הם ניסו להחזיק עמדה עם 12 איש – וכולם חוסלו", אמר.

maximize-image
images-count1+
חיילי צבא אוקראינה בחזית | צילום: שאטרסטוק

זלנסקי התייחס גם לאזור סומי שבגבול הצפון-מזרחי, ואמר כי המצב בו השתפר "בהשוואה לחודשים הקודמים", עם התקדמות ניכרת של כוחות אוקראינה בששת השבועות האחרונים.

במקביל, גוברת מתקפת הטילים הרוסית על ערים אוקראיניות. העיר חרקוב הותקפה ביום שישי בפצצה אווירית מדויקת בפעם השנייה ביומיים – שבעה נפצעו, לאחר שביום חמישי דווח על 42 פצועים. סגנית מזכ"ל האו"ם, ג'ויס מיסויה, אמרה למועצת הביטחון כי המצב ההומניטרי באוקראינה "מדרדר", בשל הפגיעות הגוברות באזורים אזרחיים. "אין עוד מקום בטוח באוקראינה", אמרה.

maximize-image
images-count1+
חייל אוקראיני בשדה הקרב | צילום: שאטרסטוק

זלנסקי עדכן כי אוקראינה פועלת להשיג עשרה מערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט מתוצרת ארה"ב, מתוכן שלוש כבר הובטחו מגרמניה ונורווגיה. לדבריו, ממשל טראמפ הסכים למכור את המערכות, וכעת המשימה היא לגייס את המימון להשלמת הרכישה. אוקראינה גם מנסה להשיג רישיון לייצר את המערכות בשטחה.

בנוגע למגעים המדיניים, זלנסקי הביע ספק רב לגבי התקדמות במשא ומתן ישיר עם רוסיה, אך ציין כי נציגי הקרמלין העלו לראשונה אפשרות לפסגה בין המנהיגים. "אנחנו זקוקים לסיום המלחמה – וזה כנראה יתחיל בפגישה של המנהיגים", אמר. הקרמלין, מצדו, הבהיר כי פגישה כזו לא תיערך לפני גיבוש הסכם כולל. דוברו דמיטרי פסקוב אמר כי "מפגש פסגה חייב להיות נקודת הסיום של הסכם ולא צעד מקדים אליו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News