נציגי ציבור ערבים בישראל, וביניהם איימן עודה, ניצלו את פיצוץ המשא ומתן בדוחא כדי להתסיס את השטח, תוך שהם מהדהדים את הנרטיב השקרי של חמאס. בנצרת ובכפר קאסם התקיימו אתמול הפגנות למען עזה. כתבנו לענייני ערבים עומרי חיים הביא הערב (חמישי) ב"חדשות" את הקולות מההפגנות האלו.
לדבריו, מפגינים ערבים רבים יצאו אתמול להפגין בנצרת ובכפר קאסם, הדהדו קריאות של כתב אל-ג'זירה, ואת הנרטיב השקרי של חמאס. בין היתר הם קראו: "כולנו עזה", "יא עזה אנחנו מתנצלים – גם אנחנו תחת מצור", "מה שקורה בעזה זאת השמדה".
מדבריהם עולה כי הסיבה שהחליטו לצאת דווקא עכשיו להפגנות – הן בעידוד הפגנות השמאל בישראל. "אנשים לא יודעים שזאת זכותם, זכותם לצאת ולהפגין. אף אחד לא מונע ממך", אמר אחד המשתתפים במחאות, "ורואים שהיהודים שמבצעים את השמדתה של עזה – הם בעצמם מפגינים".
הוא המשיך: "חלק מהם מפגינים לניצחון עזה והפסקת הרעבה. ואנשים התחילו לצאת, כי אם היהודי יוצא – למה שאני לא אצא? זה עודד אותם".
כתבנו הדגיש כי ברגע שישראל מראה חולשה, נסוגה לאחור במשא ומתן, מאפשרת לחמאס להתפרע בדרישותיו ובמקביל גם מזינה את עזה – יש בישראל מי שמתעוררים מיד מול אותה חולשה לכאורה, ומזכירים לנו את קיומה של החזית הפנימית.
