פרסמנו בחדשות 14: דיווחנו בימים האחרונים על מתיחות משמעותית בין השר בן גביר לראש אח"מ במשטרה, על רקע אי הסכמה מצד השר להיענות מיידית לדרישתו למנות לעוזרתו האישית קצינה שהייתה מעורבת בחקירות נתניהו.
מאז המינוי לתפקידו ראש אח"מ מקיים שיתוף פעולה הדוק עם לשכת היועמ"שית – שכעת בצעד חסר תקדים התערבה במינוי הקצינה בדרגת רפ"ק, מקבילה לדרגת רב סרן בצהל, ודרשה מבן גביר להסכים למינוי.

אלא שבשיחות סגורות שקיים ניצב בלט לפני שמונה לתפקיד, וכבר היה אז קצין חקירות בכיר מאוד במשטרה, הוא נשמע אחרת לחלוטין: במתקפות חריפות וחסרות תקדים על הפרקליטות ואנשיה, והתחייבות להישמע להנחיות הדרג המדיני ומדיניות השר הממונה.
כך התבטא ראש אח"מ בועז בלט בריאיון הקבלה לתפקיד:
"לא היססתי להתעמת עם היועמ"שית ואנשיה לא פעם. הם חושבים שהם שולטים במשטרה ופוגעים בעצמאות שלנו".
"אני לא האיש שאפחד ולא פעם הוצאתי פרקליטים מחדר חקירות בגלל שהם קלקלו את החקירה".
"אסור לאף אחד, גם לא ליועמ"שית ולפרקליט המדינה להתערב לנו בחקירות".
"מדיניות השר זה החוק. החוק מחייב אותי להישמע לשר ואם אבחר לראש אח"מ – אקיים את מדיניותו".
נותר רק לתהות מה גרם לו לשנות גישה לחלוטין לאחר המינוי.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל הינה גוף עצמאי הפועל לאכיפת החוק בהתאם לחוקי מדינת ישראל ופסיקת בתי-המשפט. בתוך כך, המפכ"ל ור' אח"מ עובדים בשיתוף פעולה מלא ומקצועי עם היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, שהינם השותפים של משטרת-ישראל למאבק בפשיעה ובשחיתות הציבורית ולא נאפשר לאף גורם לפגוע במערכת אכיפת החוק משיקולים זרים או ממניעים פליליים.
"יודגש כי משטרת ישראל ובכללה אח״מ, פועלים בהתאם למדיניות השר, ככל שאינה סותרת את החוק והפסיקה. הניסיון להלך אימים על ר' אגף החקירות והמודיעין, במישרין או בעקיפין ,הינו ניסיון שאינו ראוי ואינו מכבד נושאי משרה באשר הם".
