שמונה לוחמי צה"ל נפצעו מוקדם יותר היום (חמישי) בתאונה מבצעית שאירעה בצפון רצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, שניים מהלוחמים נפצעו באורח בינוני ושישה נוספים באורח קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם קיבלו עדכון על מצבם. נסיבות האירוע מצויות בבדיקה.
ברקע הלחימה לשכת ראש הממשלה הודיעה מוקדם יותר כי צוות המשא ומתן הישראלי חזר מדוחה לישראל לצורך התייעצויות, זאת בעקבות תגובתו של חמאס להצעת הפסקת האש שהוגשה – תגובה אשר נתפשת במערכת המדינית כסירוב בפועל להצעה שכללה ויתורים נרחבים מצד ישראל.

לשכת רה"מ: צוות המו"מ יחזור להמשך התייעצויות בישראל
בלשכת רה"מ הדגישו כי ישראל ממשיכה להעריך את מאמצי התיווך של קטאר, מצרים והשליח האמריקני סטיב וויטקוף, אך בשלב זה לא ברור אם ניתן לקדם את התהליך.
במקביל, בשעות הבוקר זוהה שיגור רקטה מדרום הרצועה, במרחב ח'אן יונס, לעבר אזור רפיח שבו ממוקמים מתחמי חלוקת הסיוע. הרקטה נפלה במרחק של כ-250 מטרים ממתחם חלוקה סמוך לציר מורג. למרות זאת, הבוקר נפתח מחדש המתחם – ובו חולקו עשרות אלפי חבילות מזון למשפחות ברצועה.

חמאס ביצע שיגור לעבר מתחם חלוקת סיוע הומניטרי ברפיח
הקרן ההומניטרית לעזה (GHF) פרסמה תגובה חריפה לשיגור, שבו האשימה את חמאס בתקיפות שיטתיות נגד אנשי הסיוע. בהודעת הארגון נמסר: "זהו רק חלק מדפוס חוזר של תקיפות – פעם זה רצח עובדים מקומיים שלנו, פעם זריקת רימונים לעבר אנשי צוות אמריקאים, ופעם הסתה של המונים והצבת פרסים על ראשם של כל מי שקשור אלינו".
