לאחר כינוס התמיכה הגדול בקונגרס בארצות הברית, בהשתתפות 30 סנאטורים וחברי קונגרס, אשר הביעו תמיכה רשמית בהחלת הריבונות על ידי מדינת ישראל ביהודה ושומרון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן נפגש בוושינגטון עם מנהיג הרוב הרפובליקני, חבר הקונגרס האמריקני סטיב סקאליס.
בסיומה של הפגישה הדגיש חבר הקונגרס סקאליס לראש מועצת שומרון: "אנחנו תומכים בקשר הייחודי שבין ארצות הברית לישראל. הריבונות של ישראל חשובה מאוד לעולם, וחשובה מאוד לכולנו".
"אנחנו תמיד מתפללים למען ישראל, ובמיוחד למען תושבי השומרון", הוסיף מנהיג הרוב בקונגרס, "אנחנו יודעים עד כמה התקופה קשה, אבל העולם כולו תומך בישראל. כוחות הטוב לעולם לא יפסיקו להתפלל, ולעולם לא יפסיקו להילחם ברע".

דגן השיב לסקאליס: "אלו לא ימים קלים עבור כולנו. אנחנו בעיצומה של מלחמה. אנו מרגישים את הלב והשותפות שלכם, זה הכרחי בימים האלה – נחיל ריבונות ביו"ש, ארץ התנ"ך. הקדוש ברוך הוא הביא לנו הזדמנות היסטורית לבנות את ארץ התנ"ך ולהביא לה ריבונות".
עוד הוסיף ראש מועצת שומרון: "זה הזמן לעזור לנו לחנך עד כמה ריבונות בארץ התנ”ך היא הכרחית ולומר בקול ברור – למדינת ישראל יש את מלוא הזכות להחיל ריבונות בלב הארץ שלה".
באופן חסר תקדים, 30 חברי קונגרס וסנאט אמריקנים השתתפו אמש בכנס מדיני בהשתתפות ראש מועצת שומרון, יוסי דגן – הכנס הגדול ביותר שנערך למען יו"ש בגבעת הקפיטול.

במסגרת הכנס הביעו חברי הקונקרס והסנאט תמיכה חסרת תקדים במהלכים להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון, תוך הדגשה של הקשר ההיסטורי, האמוני והאסטרטגי של ישראל לשטחי יהודה ושומרון.
הכנס הוא חלק ממהלך מדיני רחב, במטרה לבסס לגיטימציה והכרה בינלאומית בזכותה ההיסטורית והמוסרית של מדינת ישראל על יהודה ושומרון – ולהביא, בסופו של דבר, להחלת ריבונות ישראלית מלאה.
