מדינת ישראל הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לענייני ימאות, להחרים לצמיתות את האונייה "מדלין" לטובת אוצר המדינה. מדובר באונייה שהשתתפה ב"משט הסלפי" ונעצרה ביוני 2025 על ידי חיל הים, לאחר שניסתה להפר את הסגר הימי שהוטל על רצועת עזה.

הבקשה, שהוגשה על ידי הפרקליטות, מבוססת על המשפט הבינלאומי, אשר מקנה למדינות את הזכות לתפוס כלי שיט המנסים לפרוץ סגר ימי, ומסמיך את בתי המשפט להורות על החרמתם. לפי הדין הימי הבינלאומי, ניסיון לפרוץ סגר מקנה למדינה זכות לבצע חיפוש ולתפוס את הספינה.

משרד החוץ: נוסעי משט האנטישמים הגיעו לנתב"ג
כזכור, ביוני השנה לוחמי חיל הים השתלטו על ספינת "מדלין" בדרכה לעזה, במסגרת משט שכוון נגד הסגר הימי על עזה. על הספינה הייתה גם הפעילה האנטי-ישראלית גרטה תונברג. ההשתלטות עברה בשקט וללא תקלות, ובמשרד החוץ נמסר אז: "כל נוסעי 'יאכטת הסלפי' בריאים ושלמים. סופקו להם כריכים ומים. המופע הסתיים".
